Ten rozdíl v délce papežova pobytu na vesměs křesťanské půdě Evropy a v muslimském Turecku, hovoří sám o sobě jednak o míře významu, který hlava katolické církve přisuzuje každé z těch dvou cest, jednak o tom, že papež nepodceňuje riziko, jakým by pro Evropu bylo rozšířování ozbrojené náboženské konfrontace, zuřící dnes uvnitř světa islámu.
Jeho pobyt v Turecku byl také příležitostí k tomu, aby si politická Evropa uvědomila, že nechávala trestuhodně dlouho ležet ladem sílu, která mohla - a snad stále ještě může - mít vliv na vývoj událostí mezi Západem a světem islámu, i když ten už dnes rozvracejí náboženské války.
Je to síla ideologií, síla víry, pokud by se využila opačně než se dosud využívá a zneužívá právě v těch náboženských konfliktech. Papež o ní ví a ví také o té části odpovědnosti, kterou za udržení, ne-li záchranu mírové koexistence mezi islámem a křestanskými národy mohou a mají převzít náboženské instituce, tedy církve, na straně západního světa, a na té druhé straně, představitelé islámu, ten církve nemá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
papež , Velíšek , Turecko , papež František
autor: rozhlas.cz
Pokorná Jermanová (ANO): Emisní povolenky schválila Fialova vláda a teď proti tomu falešně bojuje
A kdo schválil a podepsal Green Deal? A co jste udělali pro jeho zrušení, jak jste slibovali? Podle mě jste jak jeden za 18 a druhý bez dvou za 20
Další články z rubriky

15:26 Petr Hampl: Vize plukovníka Foltýna
Denní glosy Petra Hampla.