Podle návrhu NERVu, který zřejmě v plném znění přejímá Nečas, by měly veřejné vysoké školy dostávat peníze ze státního rozpočtu na vzdělávací činnost nikoliv podle počtu studentů, nýbrž na základě počtu kreditů obdržených studenty po absolvování zápočtů, kolokvií a zkoušek.
Odstranění kvantitativního ukazatele, tj. počtu studentů, jakožto hlavního kriteria pro financování veřejných vysokých škol ze státního rozpočtu je samo o sobě rozumné. Toto opatření totiž utlumí snahu vysokých škol přijímat a udržet si na škole co nejvíce studentů za každou cenu, což nutně vede ke snižování úrovně výuky na těchto školách.
Bohužel to, co vláda zamýšlí, je skok z bláta do louže. Počet kreditů je totiž opět kvantitativním ukazatelem, který nutně musí vést ke stejným důsledkům jako kriterium počtu studentů. Je totiž zřejmé, že počet kreditů bude tím větší, čím větší bude počet studentů přijatých i studujících. Na kvalitu výuky to bude mít stejně negativní vliv, protože bude opět existovat snaha škol udržet si co největší počet studentů bez ohledu na jejich úroveň.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz