Velkých korporací, které vyhlásily bojkot sociální síti Facebook, přibývá, už jich je přes 600. Vadí jim nedostatečně regulovaný nenávistný obsah, který podle nich Facebook na své platformě nedostatečně reguluje. Jsou důvody firem správné?
Naprosto chápu, že některé korporace si nechtějí kazit své dobré jméno tím, že jejich reklama bude nad, pod nebo vedle nějaké kontroverzního obsahu. Například vedle falešné zprávy či velmi sprostého obsahu. Na stranu druhou Facebook je soukromá síť a oni si musí vytvářet svá pravidla. Ta společnost si musí dát na pomyslné misky vah hned několik věcí. Za prvé svobodu slova, za druhé společenskou odpovědnost, za třetí příjmy od těchto korporací a za čtvrté příjmy od menších inzerentů, kteří mnohdy vytvářejí kontroverzní obsah.
Kde hledat hranici mezi cenzurou a mazáním nenávistného obsahu? A kdo by o tom měl rozhodovat?
Já si myslím, že to jsou zákony. Ano, v Ústavě ČR je, že každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu. Jenže také si dovoluji odcitovat Johna Stuarta Milla, který řekl univerzální pravdu – „Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zuzana Koulová