Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák a lídr pražské kandidátky SPOZ v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz uvedl, že náklady v rezortu dopravy na transformace jsou gigantické a že by rád v době, kdy bude odcházet z postu ministra, řekl, jaké byly náklady transformace v tomto rezortu. Jak tato slova hodnotíte z pozice bývalého ministra dopravy?
Spíš bych čekal, že řekne, co udělat proto, aby ty náklady vysoké nebyly. Kopat do lidí, kteří tam byli před ním, bez toho, aniž by nabízel lepší řešení, to umí každý. To je takový horlivý populismus, který ho po volbách přejde.
Současný ministr dopravy nedávno odvolal šéfa Ředitelství silnic a dálnic Davida Čermáka, šéfa Ředitelství vodních cest Jana Skalického a ředitele Drážního úřadu Pavla Kodyma. Odůvodnil to tím, že v těchto firmách byly propláceny podezřelé faktury a tím hrozí veřejným rozpočtům ztráty….
Ministr dopravy má kompetence odvolávat a jmenovat šéfy organizací, které Ministerstvo dopravy řídí, ale ministr dopravy Žák není ministrem, který by vzešel z voleb. Je to člověk, který byl dosazen a který ví, že budou za pár týdnů volby a dělá zásadní personální rozhodnutí, čímž destabilizuje situaci. Myslím si, že tyto personální změny mohly počkat do voleb tak, aby se nový ministr dopravy rozhodl, jestli něco takového udělá, či nikoliv. Tohle spíš nahrává spekulacím o dosazování kamarádů, nikoliv lidí, kteří by měli dlouhodobý mandát, a to těmto organizacím a institucím příliš nepomůže, protože vznikne uvnitř jen chaos, který bude trvat ještě dlouho i proto, že se v rezortu dopravy poměrně často střídali ministři.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Kupka