Jaký je podle vás v současnosti největší problém na trhu ojetin v České republice?
Po několika letech se k nám opět začaly ve větší míře vozit přestárlé dovozové ojetiny, které začínají obracet pozitivní trend „čištění trhu“ od těch nejméně kvalitních ojetin. Namísto toho, aby se trh konečně pročistil, opět se stáváme vrakovištěm Evropy, jako po vstupu do EU, kdy Česká republika musela zrušit omezení osmi let stáří pro dovoz. Bohužel: Dokud se k nám bude vozit šrot, trh ojetin bude kontroverzní, a to mě vůbec netěší. Jsme business jako každý jiný. Jen pro zajímavost: trh ojetých vozů v České republice je zhruba 650 000 vozů ročně. To je třikrát více, než kolik se prodá aut nových.
Jaké jsou největší problémy zmíněných „dovozovek“? Obecně se mezi lidmi spíše převládá názor, že jsou to kvalitnější vozy, než jaké běžně jezdí u nás.
To je právě omyl. Vzhledem k tomu, že ceny tuzemských ojetin jsou dlouhodobě velmi nízké a navíc ceny importů vzrostly před třemi roky s devalvací koruny vůči euru, může se import vyplatit jen při uplatnění různých kriminálních metod. Mezi ně patří zejména stáčení tachometrů, falšování roku výroby, pokoutní opravy po vážných haváriích, pojišťovací podvody, podvody s DPH a řada dalších triků. Vedou samozřejmě manipulace s tachometry, odhadujeme, že se to týká až 90 % dovozů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: red