Výkonný ředitel Seznamu: Volby bude vyhrávat dobrá internetová strategie

10.03.2013 20:45 | Zprávy

ROZHOVOR Internet se stává stále rychleji jednou z nejmocnějších volebních zbraní a profesionální politici by na to neměli zapomínat. Kvůli síti sítí a různým sociálním webům se stal nedávno Karel Schwarzenberg málem prezidentem. O internetové gramotnosti Čechů, virtuálních politických kláních, konkurenčním boji, digitální ekonomice a dalších tématech ParlamentníListy.cz hovořily s výkonným ředitelem internetového portálu Seznam.cz Michalem Feixem.

Výkonný ředitel Seznamu: Volby bude vyhrávat dobrá internetová strategie
Foto: Archiv MF
Popisek: Výkonný ředitel firmy Seznam.cz Michal Feix

Ve vaší statistice vydané kolem prezidentských voleb zvítězilo jméno poraženého kandidáta Karla Schwarzenberga. Lidé ho jako heslo hledali nejvíce. Nicméně jaké slovo je za vaši šestnáctiletou historii úplně nejvyhledávanější?

Seznam. Ostatně prezidentská kampaň je jedním z příkladů, jak lze vytěžovat data o hledání. Na jednu stranu je to produkt pro uživatele, ale lze ho využít i pro zmapování toho, co je mezi lidmi v kursu. Data okolo prezidentských voleb byla velmi zajímavá.

Na přímé volbě prezidenta se ukázalo, jak se budou volební kampaně přesouvat z reálného světa na internet. Jak to bude podle vás vypadat?

Internet podle mě bude hrát už jen větší a větší roli ve všech volebních kampaních. S televizními debatami prezidentských kandidátů začal na internetu šrumec. Lidé si už v průběhu debat hledali na internetu hesla, o nichž se v diskuzi hovořilo. Ne nadarmo se říkalo, že prezidentu Baracku Obamovi internet vyhrál volby. Otázka zní, kdy se z toho stane standard. Podle mě, soudě dle Schwarzenbergova úspěchu v prvním kole prezidentských voleb, poměrně rychle. Každé další volby bude vyhrávat hlavně internetová strategie. Populace voličů, co se dostávají za hranici osmnácti let a mají právo volit, se bude stále více rekrutovat z řad lidí, co mají už od mala internet za samozřejmé a dominantní médium. Když vidím svého rok a půl starého syna, který spolehlivě vezme do ruky tablet a umí s ním, tak jsem přesvědčen, že pro mladou generaci bude hlavním nositelem informací už jen internet. Budou si tam hledat informace o kandidátech, politických stranách a tak dále. Je to pro lidi vždy jednodušší, vybrat si, co je zajímá, než se nechat zahlcovat předžvýkanými informacemi, které mohou být někdy dost tendenční. Je třeba být jen aktivní. Vedle toho ale internet samozřejmě nabízí i ty předkousané informace.

Debata o tom, jestli internet převálcuje potištěný papír, se vede pořád. Jaký je váš postoj?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Jan Rychetský

Martin Exner byl položen dotaz

V hybridní a kognitivní válce se musíme bránit a zbrojit stejně jako v té konvenční.

Co tím co jste řekl (viz titulek), přesně myslíte? Jak chcete bojovat proti dezinformacím, hlavně když jste nebyli ani schopni tento pojem přesně definovat? Jak pak chcete bojovat proti něčemu, co není ani definováno? Kde je hranice mezi dezinformací a třeba misinformací nebo tím, co jen není podlož...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Odstřihnout neziskovky. Poplatky za ČT ať v této podobě skončí. Poslankyně Motoristů jasně

8:45 Odstřihnout neziskovky. Poplatky za ČT ať v této podobě skončí. Poslankyně Motoristů jasně

„Odstřihla bych politické neziskovky od peněz státu, včetně zahraničí, a to ihned!“ To sdělila Parla…