Okamura opět terčem vtípků: Prezident, co by místo chleba nabízel wasabi a sushi

04.12.2012 19:08

REVUE Tomio Okamura prožívá asi zřejmě jeden ze svých nejhektičtějších roků. Po úspěchu v senátorských volbách sice musí čelit nepříjemnému faktu, že byl vyřazen z kandidátů na Hrad, nicméně nebyl by to on, kdyby se hodlal jen lehce vzdát. I proto se stává terčem různých více či méně povedených vtípků.

Okamura opět terčem vtípků: Prezident, co by místo chleba nabízel wasabi a sushi
Foto: hns
Popisek: Okamura v reklamě na bageterii

V uplynulých dnech si o něm například mohli také číst návštěvníci sítě Bageterie Boulevard. V článku, který se objevil na listech papíru na táccích, na kterých obdrží zákazníci vybraný pokrm, upoutal již samotný titulek: Okamura kandiduje omylem – s „vysvětlujícím“ podtitulkem: Známý podnikatel si spletl hrady.

Text pak pokračuje následně: „Překvapivá informace prosákla z týmu prezidentského kandidáta Tomia Okamury. Známý Čechojaponec se totiž hlásí o funkci omylem. Myslel si prý, že jde o nominaci do soutěže Takešiho hrad, nikoli na Pražský hrad.“

Schumafuk: Povinná seppuka a kimono pro školáky

Tím však rozhodně článek nekončí. „Pan Okamura prosazuje zavedení povinné rituální sebevraždy seppuku pro politiky přistižené při korupci, kimono jako stejnokroj pro děti na základních školách a přejmenování hory Říp na Fudji 2,“ vysvětlil prý mluvčí Okamurova týmu Jemito Schumafuk. Kuchař jejich týmu pak ještě prozrazuje změny některých státnických rituálů.

SLEDUJEME téma: Vyřazení prezidentských kandidátů

„Místo chleba a soli bude pan Okamura při vítání zahraničních delegací používat sushi a wasabi, čímž  hosty připraví na syrové podnikatelské prostředí a řadu legislativních problémů, které naši zemi pálí,“ stojí dále na letáku, na kterém lidé svačí či obědvají. Politolog a ekonom Pavel Poptávka tam pak ještě odhaduje, že Okamurova prezidentská kampaň bude velkolepá. Podpořit by ji měl údajně nadnárodní výrobce pracích prášků a mýdel, čemuž odpovídá slogan: „S Tomiem republiku umyjem“.

SLEDUJEME téma: Přímá volba prezidenta

Zaměřeno jen na Okamuru?

ParlamentníListy.cz zjišťovaly, co bylo hlavním důvodem zájmu o Tomia Okamuru  u zmiňované bageterie a zda se podobné pozornosti budou moci výhledově „těšit“ i třeba další kandidáti o post hlavy státu.

„Snažíme se každých 14 dnů texty obměňovat, nicméně vždy jsou uvedené ve stylu politické satiry na aktuální témata v oněch dnech. V minulosti si tak lidé s nadsázkou a humornou formou mohli přečíst článek například o lobbistovi Marku Dalíkovi, nelze vyloučit, že si v příštích dnech přečtou naši zákazníci i o dalších politicích či třeba i kandidátech na prezidenta. Nutno předeslat, že účelem takových textů není nikoho zesměšňovat, jen pobavit a upozornit na aktuální dění,“ prozradila na dotaz redakce PR manažerka bageterie Klára Horáková.

Transparency International - Oamurovo financování kampaně v mlze?

Již na vážnou notu je třeba k prezidentské kampani Tomia Okamury dodat, že v úterý zveřejnila nezisková organizace Transparency International ČR hodnocení financování předvolebních akcí jednotlivých kandidátů. Vyplynulo z něj, že nejméně transparentní kampaň má z celkem 11 kandidátů právě senátor Tomio Okamura,  po něm Jana Bobošíková. Padalo dokonce obrazné srovnávání o tom, že financování kampaně Tomia Okamury je v mlze. Proti tomu se však ihned písemným vyjádřením pro média ohradil Jaroslav Novák Večerníček, vedoucí jeho volebního týmu.

Žádná mlha, odmítá Večerníček a spouští vlnu kritiky...

„Financování Tomiovy kampaně nehalí žádná mlha - pouze se stalo jediné - odmítli jsme spolupracovat s organizací, která léta zavírala oči nad zlodějnami politiků. Přiznám, že to bylo moje osobní rozhodnutí, se kterým Tomio nakonec souhlasil,“ uvedl Jaroslav Novák Večerníček i pro ParlamentníListy.cz.

„Sponzorské dary jsou na transparentním účtu - jsou v řádu tisícovek - největší dar bylo tuším 20 000 (slovy dvacet tisíc korun). Devadesát devět procent nákladů jinak hradí Tomio ze své kapsy. A placená kampaň v podstatě žádná není - nemáme ani bilboardy, ani letáky, ani inzerci. Šéf našeho volebního štábu a s ním další dobrovolníci pracují zcela zdarma. Co na tom je v mlze?  To je pro mne opravdu v mlze - tedy to, že se Transparency International osobně mstí za to, že jsme je odmítli. Je to příznačné a ukazuje, že je skutečně tato organizace ovládaná účelově. Tím se Transparency ještě víc degradovala. Je to smutné, ale příznačné pro organizace toho typu, které kšeftují s veřejnoprospěšností. Jejich skutečným posláním dnes je pouze živit samy sebe a pouze předstírat činnost,“ uzavírá velmi ostře svoji reakci vedoucí volebního týmu senátora Tomia Okamury.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Alena Hechtová

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na akci Konečné se muž bál o život. Skončilo to bouřlivě

4:44 Na akci Konečné se muž bál o život. Skončilo to bouřlivě

V diskusi plzeňských občanů s předsedkyní KSČM a koalice STAČILO! Kateřinou Konečnou projevil obavy …