"SŽDC plánuje rekonstruovat tratě většinou jako jednokolejné, místy s maximální rychlostí jen 90 km/h. To jsou ale vyhozené peníze," uvedl místopředseda Strany zelených Michal Berg. "Jak nákladní, tak osobní dopravu trať s těmito parametry nijak nepřitáhne. Pro nákladní dopravu nebude mít dostatečnou kapacitu, cestujícím zase nijak zásadně nezrychlí dopravu do Německa," dodal.
"Dvacet pět let po pádu železné opony je třeba, aby se věci konečně pohnuly dopředu. Cílem je mít dvojkolejnou elektrifikovanou trať, buď v zásadně rekonstruované podobě, nebo úplně novou s parametry vysokorychlostní tratě," podpořil investice předseda Strany zelených v Bavorsku Eike Hallitzky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV