Kraje v otázce kritérií výběrových řízení na autobusové dopravce čekají na nový zákon o veřejných zakázkách, který měl být původně účinný již od dubna 2016, a umožnil by zohlednit také sociální aspekt. Odbory touto informací disponují již od společných jednání s premiérem Sobotkou. Podílíme se také na tvorbě metodiky MMR k veřejným zakázkám v oblasti veřejné dopravy.
Tento dokument bude předložen vládě. Myšlenku celostátně platného nařízení vlády pro tarifní platy řidičů v závazku veřejné služby podporujeme, neboť bez celostátně platného předpisu není možné řešit úpravu platů v aktuálně vysoutěžených a platných smlouvách.
Řidiče autobusů v požadavku na vyšší platy kraje podporují, ovšem bez nového zákona o veřejných zakázkách a nových tendrů nedisponují kraje pravomocemi v tomto smyslu konat z pozice objednatelů. Zároveň připomínám, že kraje musí hospodařit s péčí řádných hospodářů a podle platné legislativy. Nemůžeme suplovat za odbory kolektivní vyjednávání s dopravci, jsme připraveni využít platformy krajských tripartit v pomoci se sociálním dialogem.
JUDr. Michal Hašek
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV