Hejtman Půta: Chceme mít větší přehled o financích, které do autobusové dopravy dáváme

24.06.2019 18:31

Liberecký kraj žádá prověření rozhodnutí a postupu antimonopolního úřadu v několika případech, spjatých s autobusovou dopravou

Hejtman Půta: Chceme mít větší přehled o financích, které do autobusové dopravy dáváme
Foto: archiv hejtmana
Popisek: hejtman Libereckého kraje Martin Půta (SLK)

Zajistit autobusovou dopravu v regionu, bylo v některých případech pro Liberecký kraj nelehké. Nikoli z důvodu nedostatku řidičů nebo autobusů, ale proto, že do soutěží často vstupoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) nebo je napadala dopravní firma BusLine, jež se snažila o monopol v České republice.

„Rada Libereckého kraje dnes rozhodla o podání podnětu k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže na přezkum jeho postupu v celkem deseti řízeních. K tomuto kroku jsme dospěli také na základě nových informací, které přinesla média minulý týden,“ uvedl hejtman Martin Půta. „Máme obavy, že postup ÚOHS vůči Libereckému kraji ve zmíněných řízeních mohl kraj poškodit,“ vyjádřil pochybnost Půta.

„Zvažujeme, že o přezkum vybraných rozhodnutí antimonopolního úřadu požádáme také Vrchní státní zastupitelství v Praze,“ doplnil Jan Sviták, náměstek pro dopravu, investice a veřejné zakázky.

Firma BusLine a. s. a firmy s ní spojované napadly soutěž o zajištění dopravní obslužnosti v Plzeňském, Zlínském, Královehradeckém i Ústeckém kraji a naposledy v Praze.

Liberecký kraj se dlouhodobě snažil o založení vlastního dopravce, kterého nakonec i přes zákaz nákupu akcí, který vydal ÚOHS, přece jen úspěšně založil. „Chceme mít větší přehled o financích, které do autobusové dopravy dáváme. Jen minulý rok to bylo více než 300 milionů korun,“ vysvětloval tehdy důvod založení vlastního dopravce hejtman Půta, který nyní hodnotí založení krajské společnosti jako správné rozhodnutí.

Přehled veřejných zakázek Libereckého kraje v oblasti dopravní obslužnosti. posuzovaných ÚOHS:

  1. Výběr dopravců pro uzavření smluv o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné linkové osobní dopravě k zabezpečení stanoveného rozsahu dopravní obslužnosti Libereckého kraje pro období od roku 2014 do roku 2024
  2. Přechodné zabezpečení stanoveného rozsahu dopravní obslužnosti Libereckého kraje – oblast Východ
  3. Přechodné zabezpečení stanoveného rozsahu dopravní obslužnosti Libereckého kraje – oblast Sever
  4. Přechodné zabezpečení stanoveného rozsahu dopravní obslužnosti Libereckého kraje – oblast Západ
  5. . Dočasné zabezpečení dopravní obslužnosti Libereckého kraje veřejnou linkovou osobní dopravou – oblast Sever
  6. Dočasné zabezpečení dopravní obslužnosti Libereckého kraje veřejnou linkovou osobní dopravou – oblast Sever (z moci úřední)
  7. Dočasné zabezpečení dopravní obslužnosti Libereckého kraje veřejnou linkovou osobní dopravou – oblast Sever
  8. Dočasné zabezpečení dopravní obslužnosti Libereckého kraje veřejnou linkovou osobní dopravou II. – oblast Sever
  9. Dočasné zabezpečení dopravní obslužnosti Libereckého kraje veřejnou linkovou osobní dopravou II – oblast Východ
  10. Nabytí výlučné majetkové účasti (podílu) ve společnosti zajišťující veřejnou službu v přepravě cestujících v autobusové dopravě

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Šlachta (Přísaha): Migranti musí čekat na vyřešení žádosti mimo Evropskou unii

14:07 Šlachta (Přísaha): Migranti musí čekat na vyřešení žádosti mimo Evropskou unii

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k řešení ilegální migrace