Hlubuček (STAN): Koaliční partneři změnili názor na zavedení mýta - a zapomněli nám to sdělit

05.09.2019 17:39

Praha se dlouhodobě potýká se znečištěním vzduchu v centru města způsobeném převážně automobilovou dopravou. Zastupitelstvo proto hlasy koalice přijalo na svém květnovém zasedání plán udržitelné mobility, který počítá se zavedením mýta, které by regulovalo vjezd vysokoemisních vozidel do centra města od roku 2023. To podporuje náměstek pro životní prostředí Petr Hlubuček. Koaliční partneři však proti tomuto kroku protestují v médiích.

Hlubuček (STAN): Koaliční partneři změnili názor na zavedení mýta - a zapomněli nám to sdělit
Foto: STAN
Popisek: STAN

„Upřímně nerozumím, co je k tomu vedlo. Buď nevěděli, na co kývli, nebo během tří měsíců změnili názor o 180 stupňů a neřekli nám to. Obojí je pro Pražany špatná zpráva. Všichni pracujeme ve stejné budově, máme kanceláře vedle sebe, a já jsem připravený jim znovu vše dostatečně vysvětlit, abychom zavedení mýta prosadili,“ podivuje se nad chováním koaličních partnerů Petr Hlubuček (STAN).

„V květnu jsme schválili plán udržitelné mobility, který počítá se zavedením mýta na vjezd vysokoemisních vozidel do centra od roku 2023. Je to jediný účinný nástroj, jak bojovat proti znečištění vzduchu v Praze,“ vysvětluje dále Petr Hlubuček.

Koaliční partneři se proti tomuto návrhu začali v posledních hodinách aktivně vyjadřovat v médiích i na sociálních sítích a tvrdí, že tento plán je podmíněn dostavbou okruhu.

„Mýto není podmíněno dostavbou okruhu. Mýto přece nikomu nezakazuje vjet do centra Prahy. Jen ti, kteří svým vozidlem znečišťují vzduch, za to zaplatí. 80 procent znečištění vzduchu v Praze je způsobeno právě automobilovou dopravou. Nechápu, proč by kouřící auta měla neustále poškozovat zdraví obyvatel Prahy,“ říká Hlubuček.

Praha si v současné době nechává zpracovávat studii proveditelnosti. Ta poskytne odpovědi na otázky týkající se technického provedení a způsobu fungování plánovaného městského mýtného systému. Podle plánu má být mýto odstupňované podle emisních tříd vozidel. Vysokoemisní vozidla by za vjezd zaplatila plnou sazbu, nízkoemisní nebo bezemisní vozidla by neplatila nic.

„Určitě neplánujeme stavět žádné mýtnice a závory u vjezdu a výjezdu z centra města. Vybírání mýtného bude probíhat digitálně a pomůže nám v tom i městský kamerový systém. Cílem není vybrat peníze do městské pokladny, ale snížit emise v centru metropole,“ dodává Hlubuček.  

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Maříková (SPD): V4  je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

23:07 Maříková (SPD): V4 je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 18. dubna 2024 k Visegradské čtyřce.