Děkuji. Pane předsedající, dámy a pánové, dovolím si vás seznámit s důvody předložených novel zákona 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, a zákona 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.
Vládní návrh novely zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů zajišťuje zejména řádnou implementaci právních předpisů EU do českého právního řádu. Jedná se o částečně přepracovaný a doplněný návrh zákona, který byl již v dubnu loňského roku vládou předložen Poslanecké sněmovně a s ohledem na její rozpuštění však nebylo projednávání dokončeno.
Vládní návrh dokončuje zejména transpozici směrnice 2011/82 EU, o usnadnění příhraniční výměny informací o dopravních deliktech v oblasti bezpečnosti silničního provozu, a směrnici 2006/126 ES o řidičských průkazech, a jejich dvou novel.
Z hlediska věcného obsahuje předložený návrh zejména, a to je důležité: poskytování základních informací o dopravním přestupku v úředním jazyce jiného členského státu Evropské unie, není-li přestupce občanem ČR. Dále výměnu informací o udělených řidičských oprávněních a řidičských průkazech mezi členskými státy EU. Dílčí úpravy ve vymezení skupin vozidel, pro která se udílí řidičská oprávnění, a dílčí úpravy vymezení výcvikových vozidel.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PSP ČR