Existoval zájem zahraničních investorů o vstup do tohoto projektu – který by stejně byl nakonec realizován českými stavebními firmami – které byly začátkem devadesátých let ochotny na klíč vybudovat tunel za cca 26 miliard korun a také tento tunel v rámci partnerství veřejného a soukromého sektoru 20–25 let spravovat, udržovat a zajišťovat si z rozpočtu města anuitu své investice.
Ve druhém volebním období primátora Pavla Béma, kdy v Praze neomezeně vládla ODS s absolutní většinou v pražském zastupitelstvu, byla učiněna rozhodnutí, která otevřela cestu k dnešní ceně Blanky, která se bude pohybovat někde kolem 37 či 37,5 miliardy korun.
Tunel je podle všeho skutečným Rolls-Roycem mezi tunely, alespoň podle slov šéfa Metrostavu Bělohlava, a hlavní město Praha může jen zpytovat své svědomí nad několika otázkami.
Za prvé, zda bylo nutné zadat tak luxusní provedení prací. (Stavební firma plní kontrakt podle zadání a smlouvy, té nelze nic vyčítat).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV