Tehdy se spustil ohromný povyk ze strany zejména české pravice, že prý vláda podporuje investičními pobídkami pouze výstavbu montoven. Samozřejmě, že málo kdo z těch, kdo tehdy v souvislosti s nošovickou automobilkou hovořil o montovnách, si umí představit, jak vlastně automobilka pracuje. Má zřejmě stále před očima grotesku s Charlie Chaplinem, kde se ukazuje, jak se ve 20. letech ve Spojených státech vyráběly automobily. Dnešní výroba automobilů je ovšem zcela jiná.
Auta se vyrábí za použití nejmodernějších technologií, včetně robotů, přičemž podíl lidské práce stále klesá. Nicméně nošovická automobilka vytváří dle kvalifikovaných odhadů ročně přes 2 % HDP země a v roce 2016 vyprodukovala přes 358 tisíc automobilů, které jsou významným vývozním artiklem země.
Vzpomínám si, jak jsem byl tehdy v argumentaci osamocen, pokud jde o obhajobu pobídek pro nošovickou automobilku. Proto jsem se obrátil na tehdy už bývalého německého kancléře Schrödera o radu. Ptal jsem se ho, jak se na takovouto investici dívá. A on se mě zeptal, zda mám jinou možnost. A já sem mu po pravdě řekl, že jiní investoři, nežli Hyundai se do České republiky nehrnou.A že v Moravskoslezském kraji je extrémně vysoká nezaměstnanost. Dnes je situace poněkud jiná, a ačkoli si myslím, že bagatelizovat význam výrobních závodů typu Hyundai na montovnu, je trochu hloupé, ale budiž, jeví již o Českou republiku zájem i jiní investoři nežli jen výrobci automobilů.
Nový systém pobídek, který připravuje ministerstvo průmyslu a obchodu, má posunout ČR do poněkud jiného módu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV