Scheinherr (Praha sobě): Žádáme o vrácení režimu bus pruhů do původního stavu

18.12.2020 7:37

Na základě usnesení listopadového Zastupitelstva hl. m. Prahy dostal náměstek pro dopravu Adam Scheinherr za úkol vrátit do původního stavu režim fungování vyhrazených jízdních pruhů pro MHD, Integrovaný záchranný systém a taxi.

Scheinherr (Praha sobě): Žádáme o vrácení režimu bus pruhů do původního stavu
Foto: Hana Brožková
Popisek: Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy

 Zastupitelstvo se vyjádřilo proti sjednocení režimu a tomu, aby všechny bus pruhy fungovaly non stop bez rozdílu. Jednalo se o 11 km, kdy dnes už jich z 56 kilometrů 42 funguje bez časového omezení.

„Splnil jsem úkol a zadal Technické správě komunikací hlavního města Prahy, aby požádala státní správu o návrat do původního stavu. Přesně dle usnesení zastupitelstva. Nyní budeme čekat na zahájení řízení a rozhodnutí úřadu státní správy,“ uvedl náměstek primátora hlavního města Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.

Anketa

Chcete, aby vláda přes Vánoce a Silvestra otevřela hospody?

32%
68%
hlasovalo: 21165 lidí

Ten zároveň přichází na prosincové zastupitelstvo s dalším námětem pro diskusi. „Samozřejmě jsem splnil úkol daný zastupitelstvem požádat státní správu o návrat do původního stavu. Ten ale podle nás není optimální. Je zastaralý, neřeší zmatečnost a fakt, že se doprava změnila. Řidiči si musí pamatovat několik různých časových omezení podle jednotlivých městských částí. Zároveň už v Praze nemáme dvě dopravní špičky, máme jednu kontinuální. Tomu by měla odpovídat i preference MHD – jinak nedokážeme zajistit, že budou autobusy jezdit na čas. Proto jsme na zítřejší zastupitelstvo připravili i aktualizovaný návrh, a doufáme, že nad ním proběhne racionální diskuse,“ dodal Scheinherr. Tento návrh byl řádně projednán výborem pro dopravu a jednomyslně jej odsouhlasila Rada hlavního města Prahy, v níž zasedají všichni koaliční partneři.

Nový návrh bere v potaz listopadové rozhodnutí pražských zastupitelů a po jeho případném odsouhlasení Zastupitelstvem hl. m. Prahy nezavádí plošné non stop fungování bus pruhů. Jedná se o kompromis, který rozděluje vyhrazené jízdní pruhy do tří kategorií a tam, kde to není nutné, zanechává časové omezení, aby v nich mohly automobily mimo vymezené časy jezdit.

„Bude to jednoduché. První kategorie jsou komunikace, kde se nám zasekávají autobusy během celého dne a kde se nacházejí přechody pro chodce přes dva jízdní pruhy. V těchto případech by pro bezpečnost chodců bus pruhy fungovaly non stop. V ostatních místech bychom chtěli sjednotit časy a bus pruhy by fungovaly od 6:00 do 20:00, respektive od 6:00 do 19:00. Zohlednilo by se tak reálné rozložení dopravy. Do třetí kategorie by v tuto chvíli spadala jen ulice Československého exilu, kde by vyhrazený jízdní pruh fungoval pouze v ranních hodinách,“ uzavřel Adam Scheinherr. Přesné znění bude ale záležet na odsouhlasení Zastupitelstvem a následném projednání Silničním správním úřadem zejména s Policií ČR a případně dalšími účastníky řízení.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Maříková (SPD): V4  je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

23:07 Maříková (SPD): V4 je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 18. dubna 2024 k Visegradské čtyřce.