Nové jsou také tři přiléhající zárubní zdi. Náklady ve výši 74 milionů korun na skoro pětikilometrovou komunikaci z větší části pokryla dotace z EU, desetinu nákladů zaplatil Moravskoslezský kraj.
Sslavnostního předání hotové stavby se zúčastnili zástupci Moravskoslezského kraje, Správy silnic MSK, města Třince i zhotovitele, kterým byla společnost EUROVIA CS. „Stavba byla zahájena v říjnu minulého roku. Předpokládané náklady neměly přesáhnout 70 milionů korun. Ale jak už to u podobných projektů bývá, po začátku prací se objevily komplikace. V tomto případě šlo o nevyhovující podloží v úseku dlouhém 600 metrů. To stávající se muselo odtěžit a nahradit novými štěrkovými vrstvami,“ vysvětlil náměstek hejtmana kraje pro finance, investice a majetek Jaroslav Kania a doplnil, že náklady stouply i kvůli nízké pevnosti betonu zárubních zdí. „Byla nutná sanace betonu a nový systém ukotvení kamenného obkladu. Nakonec se místo Těšínského pískovce použila Liberecká žula, která má menší tloušťku obkladů, tím menší hmotnost a větší odolnost proti povětrnostním vlivům,“ řekl náměstek hejtmana kraje Jaroslav Kania s tím, že celkové náklady se nakonec zvedly na 74,6 milionu korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV