Vytvářet koalici je dlouhodobý proces podobný budování nové firemní značky. Prostě to potřebuje čas. Lidovci a starostové zatím značku budují jen několik týdnů, těžko proto budou mít hned dvacet a více procent. Navíc kampaň před volbami ještě skutečně nezačala. Jeden výzkum TNS Kantar je tedy určitě nutné brát na zřetel, nepodceňovat ho, ale ani nepřeceňovat a vyvozovat předčasné závěry.
Pár billboardů, provokativní a pro některé nepovedené video od Filipa Renče a společná prohlášení... to přece zatím není kampaň, která by mohla tyto volby rozhodnout. Vůbec nejsou představené kandidátky, chybí jakákoliv konkrétní diskuse o společném programu a zatím jen malá viditelnost značky lidovci a starostové těžko přesvědčí nerozhodnuté voliče. Celou kampaň je potřeba od základu odmakat, namotivovat kandidáty, voliče a pak diskutovat o tom či onom.
Poučme se z minulosti
Pamatuji si na krajské volby v roce 2012. Tehdy Martin Veselovský odmítl pozvat do diskuse lidovce v Královéhradeckém kraji s tím, že jim výsledky průzkumu přisoudily volební zisk pod pět procent. Lidovci však získali více jak 12 % a stali se nejsilnější opoziční stranou. Podobně bych mohl odkázat i na další výzkumy mínění.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV