Zdechovský (KDU-ČSL): Útoky na řidiče kamionů se loni zvedly o 24 procent, musíme je více chránit

06.10.2017 14:00 | Zprávy

Štrasburk – Jedním z témat na říjnovém plenárním zasedání ve Štrasburku se stala i bezpečnost na evropských silnicích, při němž europoslanec Tomáš Zdechovský interpeloval komisařku Věru Jourovou. Výrazně se totiž zvedá počet útoků na řidiče kamionů. Ta přislíbila zvýšení tlaku Komise na členské státy, výstavbu bezpečných parkovišť a další řešení problematiky.

Zdechovský (KDU-ČSL): Útoky na řidiče kamionů se loni zvedly o 24 procent, musíme je více chránit
Foto: Hans Štembera
Popisek: Europoslanec Tomáš Zdechovský

„Již v září 2015 byly zaznamenány znepokojující případy nejen českých řidičů kamionů, jimž byla v Británii uložena pokuta za to, že v nákladovém prostoru převáželi migranty, ačkoliv měli od francouzských policistů potvrzeno absolvování všech povinných kontrol, kdy ani jejich rentgen neobjevil další černé pasažéry,“ začíná vysvětlovat Zdechovský důvody, proč společně s několika dalšími kolegy z výboru pro občanské svobody, spravedlnost a vnitřní věci (LIBE) položili Komisi otázku, zda plánují na evropské úrovni zavést taková opatření, aby se dařilo efektivně předcházet případům bezdůvodného obviňování řidičů z převaděčství a s tím spojeným pokusům migrantů o ilegální překročení hranic.

„Komisař Avramopoulos nás v odpovědi odkázal na článek 72 Smlouvy o fungování EU, že za udržování veřejného pořádku a ochranu vnitřní bezpečnosti odpovídají členské státy. S tím jsme se ale nechtěli smířit a téma prosadili na plénum, protože bezpečnost by měla být sdílená kompetence. Jde tu o řidiče ze všech zemí EU,“ doplňuje Zdechovský a připomíná případ z letošního jara, kdy situace zašla tak daleko, že na dálnici v Calais zemřel řidič polské dodávky, který narazil do stojícího kamionu. Ten musel zastavit, protože běženci, kteří se chtěli dostat do Británie, před něj naházeli předměty, aby ho zpomalili.

Eurokomisařka Jourová následně připustila, že přes soukromé asociace evidují za posledních pět let minimálně 8 000 případů, kdy se největší počet incidentů odehrál v posledních letech. Mezi loňským a letošním srpnem došlo dokonce k nárůstu o 24 procent. Čísla navíc mohou být mnohem vyšší, protože ne všichni řidiči napadení oficiálně hlásí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Pozitivní diskriminace

Na jednu stranu odsuzujete pozitivní diskriminaci, na druhou stranu vám nevadí, že se jí vaše vláda dopouští? Proč třeba neustále zvýhodňujete Ukrajince? Já to chápal zpočátku, ale po třech letech? A druhá věc, proč už se dnes nemůžou problémy nazývat skutečnými jmény, proč se kolem některých našlap...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Svoboda slova není dezinformace!

17:03 Rozvoral (SPD): Svoboda slova není dezinformace!

Za vlády kabinetu Petra Fialy sledujeme nebezpečný trend, spočívající v tom, že vládní politici, vyb…