Spot má být pouhým začátkem rozsáhlé náborové akce, neboť vláda si zaplatila inzerci též na internetu a v tištěných médiích. Celkem má být na propagaci druhého pilíře investováno dvacet milionů korun. Původně přitom vláda chtěla do reklamy investovat pouhé dva miliony a nechat ji spíše na penzijních fondech. Minimální zájem veřejnosti ji však přinutil strategii změnit.
„Možná si říkáte, že pět set korun není moc, že mi brzo dojde šťáva,“ vykládá v reklamě herec Duchoslav, zatímco sledujeme, jak u benzinové pumpy natankoval za pět set a pak mu jeho vůz zastavil uprostřed polí. „V důchodu nám dojde šťáva všem,“ varuje dále. Pak však nachází řešení: „Odkládejte si stranou třeba pět set korun na důchodové spoření, a stát Vám k tomu každý měsíc přidá dalších 750,“ slibuje, zatímco sledujeme, jak k jeho vozu s kanystrem přibíhá úředník v kravatě a doplňuje nádrž. „Zkrátka jeden a půl krát tolik,“ upřesňuje herec štědrost státní podpory.
„Ale jestli je Vám nad třicet pět, máte šanci zajistit si klidnou budoucnost jen do třicátého června,“ vyzývá herec od volantu.
Reklama se v médiích objevila v pondělí a okamžitě se stala předmětem zájmu Rady pro reklamu. Existují totiž pochybnosti o informacích, které jsou v ní uvedeny.
Výkonný ředitel Rady pro reklamu Ladislav Šťastný uvedl, že rada již obdržela na propagační spot stížnost. „Tato stížnost byla podnětem k zahájení procesu, na jehož konci rozhodneme, zda je reklama v souladu s naším Etickým kodexem, nebo není. Doufáme, že výsledek bude vynesen během několika týdnů,“ uvedl pro iDNES.cz.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo