Nejčastějším terčem útoků poslance Věcí veřejných Víta Bárty je ministerstvo, které po volbách v roce 2010 sám vedl, a muž, kterého do jeho čela sám navrhl. „Jsem přesvědčen o tom, že se v resortu dopravy i na Ředitelství silnic a dálnic krade a Pavel Dobeš vyhazuje manažery, kteří tomu chtějí bránit. Jsem přesvědčen, že aktivně chrání především společnosti Eurovia a Skanska,“ uvádí Vít Bárta v rozhovoru pro časopis Týden.
V něm zmiňuje nejnovější případ, podle něhož měla Skanska machinacemi s fakturami za zeminu způsobit ŘSD škodu ve výši třiceti milionů korun. V souvislosti se společností Eurovia zase připomíná fiktivní převzetí úseku dálnice D47 z Ostravy na státní hranice, což výrazně omezí prostor státu uspět ve sporu se společností Eurovia o špatné výstavbě této dálnice.
Ministr se nechal hostit od firmy, s níž se stát soudí
Při té příležitosti poukazuje na dva lobbisty Jiřího Frkala a Zdeňka Franka, kteří mají na ministra ohromný vliv, a karlovarský filmový festival, jehož generálním partnerem je společnost Eurovia. „Pan ministr Dobeš se po festivalu nepohyboval s nikým jiným než s panem Frkalem. Účastnil se akcí sponzorovaných společností, se kterou vede největší reklamační řízení v České republice,“ upozorňuje na podivné ministrovo počínání Vít Bárta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník