Podívejte se, co doprovázelo podpis koaliční smlouvy

06.01.2014 17:40 | Zprávy

REPORTÁŽ Čtyři exempláře koaliční smlouvy podepsány. Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek při tom zatoužil po peru, kterým dokument podepsal. Předseda ANO Andrej Babiš dělal před novináři, byť v obraně, neplacenou reklamu Agrofertu. Možný premiér Bohuslav Sobotka se tvářil spokojeně a soustředěně.

Podívejte se, co doprovázelo podpis koaliční smlouvy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Předsedové stran pózují s kopiemi koaliční smlouvy

„Můžeme si ho nechat,“ zavtipkoval o peru, kterým podepsal koaliční smlouvu, předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. Příhoda ukradeného pera bývalým prezidentem Václavem Klausem bude prostě vždycky zavdávat k podobným srandičkám. Nicméně dokument byl ve čtyřech exemplářích signován, aby kromě koaličních partnerů mohl jeden výtisk dostat i prezident Miloš Zeman.

Pera nejspíš dostali

Stalo se v místnosti s číslem 120 poblíž kanceláře předsedy Poslanecké sněmovny. Nejdříve ji zaplnili všichni zainteresovaní „koaličníci“ a čekali na své představené. Ti na sebe nechali dlouho čekat. Nejdřív se tedy muselo ve vydýchané místnosti otevřít okno a posléze to tam začalo vypadat jako na srazu abiturientů. Třeba Věra Jourová připomínala svým neproniknutelným výrazem a mašlí kolem krku makovou panenku čekající na motýla Emanuela. Pak už přišli vůdci koaličních stran a konečně podepsali. „Koaliční“ pera nejspíš signatáři dostali, protože ParlamentníListy.cz jedno zaregistrovaly ve složce asistentky jednoho z nich.

Reklama na Agrofert

„Dvaasedmdesát dnů od voleb je koaliční smlouva po programové i personální stránce hotova a podepsána. Jsme připraveni na převzetí vládní odpovědnosti. Další krok je na prezidentovi,“ sdělil nejpravděpodobnější budoucí premiér Bohuslav Sobotka při následné tiskové konferenci novinářům. S mohutnými brýlemi vypadal jako svářeč, jako kdyby chtěl vánočně, zvykově, lít olovo, ale tvářil se spokojeně a soustředěně. Zato Andrej Babiš vypadal utrápeně, jako zhrzená nevěsta, a bránil své kandidáty do vlády. Bohužel se to změnilo ve více než pětiminutovou bezplatnou reklamu Agrofertu, která by firmu v pevných cenách přišla na miliony korun. Pavel Bělobrádek vykazoval rysy znuděnosti.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Rychetský

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Pozitivní diskriminace

Na jednu stranu odsuzujete pozitivní diskriminaci, na druhou stranu vám nevadí, že se jí vaše vláda dopouští? Proč třeba neustále zvýhodňujete Ukrajince? Já to chápal zpočátku, ale po třech letech? A druhá věc, proč už se dnes nemůžou problémy nazývat skutečnými jmény, proč se kolem některých našlap...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nová práce pro Foltýna? Konečná překvapila

19:00 Nová práce pro Foltýna? Konečná překvapila

Jak politici hodnotí rok ve funkci vládního koordinátora strategické komunikace Otakara Foltýna? „Ne…