Půl roku budeme určovat agentu a priority Rady Evropské unie. Staneme se centrem rozhodování o unijní politice. Máme příležitost prokázat, že jsme platným a odpovědným členem EU. Takto odvážná a sebevědomá hesla zní úvodem propagačního videoklipu o chystaném českém předsednictví v Radě EU na obrazovkách veřejnoprávní České televize.
V klipu dále mluví postavy v úloze vojáka, učitelky, novináře a matky několika dětí. Všichni souhrnně vyzdvihují Evropskou unii a nešetří superlativy v hodnocení, co všechno díky EU v naší zemi máme, co jsme vybudovali a jak bezpečně se díky EU cítíme. Navíc prý teď můžeme celému světu ukázat evropskou jednotu a solidaritu.
Proti původnímu plánu se ale vláda rozhodla výdaje na propagaci osekat. Mezi důvody mělo patřit i to, že by zadání reklamního prostoru v celostátním tisku mířilo i do deníků skupiny Mafra, která patří do svěřenských fondů expremiéra a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše. Oficiálně jsou podle ministra pro evropské záležitosti Mikuláše Beka hlavním důvodem úspory kvůli válce na Ukrajině.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka