Velké dilema čeká v nejbližších hodinách orgány Českých drah, které mají rozhodnout o převodu nádražních budov na Správu železniční dopravní cesty. Tuto transakci prosazuje vedení Ministerstva dopravy a odvolává se přitom na to, že ji schválil stávající kabinet. Ten se ale nijak nezabýval termíny a finančními parametry. „Ano, vláda se záměrem převodu vyslovila do určité míry souhlas. Když říkám do určité míry, tak připomínám, že ministři KDU-ČSL se zdrželi hlasování,“ říká pro ParlamentníListy.cz Jan Kasal.
Významný člen vyjednávacího týmu KDU-ČSL při vytváření nynější koalice však dodává, že to nebylo proto, že by měli problém s převodem jako takovým. „Ale s tím, že situace kolem převodu není úplně vyjasněná. Jak co se týká metody odhadu, tak co se týká skutečnosti, že České dráhy, které to prodávají, ale ne proto, že musí, protože evropská směrnice už to nenařizuje, by to měly prodat tak, aby získaly nějaké prostředky na snížení svého mimořádně vysokého dluhu,“ vysvětluje Jan Kasal.
Evropské směrnice už převod nádraží nevyžadují
Do rozhodování členů představenstva Českých drah totiž významně zasáhla nejnovější vnitropodniková právní analýza, o které informoval deník E15. Ta vrcholové manažery varuje před celkem třinácti riziky, které transakce pro dopravce představuje. „Rizika zvažované transakce jsou tak vysoká, že reálně hrozí poškození postavení Českých drah jako národního dopravce na trhu veřejné osobní dopravy,“ píše se ve zprávě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník