Německo, náš vzor! Mějte rádi Romy, ciťte sounáležitost k muslimům. Byli jsme u toho, když neziskovka přijela školit české děti

19.06.2017 14:07 | Zprávy

REPORTÁŽ Na pojem „multikulti“ zapomeňte. Nové slovo, které jej nahrazuje, je diverzita. Alespoň tak to tvrdila Ulriche Füglová z neziskovky Tandem. Společně s Česko-německým fondem budoucnosti a Goethe institutem totiž uspořádala v Plzni první Česko-německou školu diverzity v České republice. Studenti a pedagogové se v několika workshopech učili přístupu k odlišnosti. „Síťování a výměna zkušeností mezi českými a německými vedoucími skupin mládeže a jinými multiplikátory,“ tak to doslova znělo v prospektu, který popisoval akci.

Německo, náš vzor! Mějte rádi Romy, ciťte sounáležitost k muslimům. Byli jsme u toho, když neziskovka přijela školit české děti
Foto: Václav Fiala
Popisek: Česko-německá škola diverzity

Do plzeňského DEPA, kde dříve byla základna trolejbusů městské hromadné dopravy, i přes zanedbatelné vstupné a hudební či filmový program z veřejnosti mnoho lidí nepřišlo. Na lavičkách poposedávalo jen několik rodin nebo teenagerů.

Diverzita!

„Diverzita je téma v Německu  již delší dobu a je to věc nejen školy,“ pochvalovala si situaci u našeho souseda paní Füglová, která je v neziskové organizaci Tandem zapojena od roku 2009 a nyní vyučuje na liberecké univerzitě germanistiku. „Takovéto nabídky akcí jsou u nás v Německu již déle,“ ukazovala na přehršle materiálů v obou jazycích. Týkaly se boje proti nenávisti k Romům, sounáležitosti s muslimy, nechyběly prospekty třeba Amnesty International s jednotlivými programy pro školní mládež.

Více takových akcí

Lucie Tarolová z Tandemu pro ParlamentníListy.cz uvedla, že „na českých školách při propojování mezioborových předmětů se pracuje s multikulturní výchovou. Jenom by bylo třeba více vzdělávat i pedagogy v těch nejaktuálnějších trendech,“ posteskla si ke stávajícímu stavu u nás. „V diverzitě se mluví nejen o tom, že nejde jen o národy, že tu otevřenost a jinakost musíte vidět v rámci jednoho národa. Jak se vnímají děti, ženy, dospělí, náboženství. Nejde to učit jen v jednom předmětu. Jde o osobnostní nastavení, na kterém se musí dlouhodobě pracovat,“ prohlásila přesvědčivě. „Pro někoho to mohou být kontroverzní témata, ale pro pedagogy je to samozřejmé s tím pracovat,“ poinformovala koordinátorka Česko-německé školy diverzity Lucie Podlešáková. Podle ní sem přijelo na třicet mladých lidí, především z Plzeňska, Prahy a Brna. Z Německa sem  dorazilo deset aktivistů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Václav Fiala

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Nebylo by užitečnější ministerstvo pro digitalizaci?

Spíš než pro sport? Proč se ptám vás, podle mě by to bylo něco pro vás. Škoda, že zřejmě nebudete ministr. Podle mě byste byl dobrý.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Další šmírování internetu Armádou ČR? „Práce pro novou vládu“

4:44 Další šmírování internetu Armádou ČR? „Práce pro novou vládu“

Poslanec ANO Pavel Růžička upozornil, že Armáda ČR pořídila další software pro prolamování hesel a h…