Z nedávno zveřejněného průzkumu britské neziskové organizace Equality (Rovnost) vyplynulo, že se romské děti z České republiky a Slovenska, které s rodiči emigrovaly do Anglie, dokázaly vyrovnat průměrným žákům anglických základních škol. Průzkumu se zúčastnilo 61 žáků, přičemž 85 procent z nich bylo u nás či na Slovensku zařazeno do praktických, dříve zvláštních škol. V souvislosti s výsledky studie se proto začalo hovořit o tom, že český vzdělávací systém je mnohem horší ve srovnání s tím britským. Je to ale trochu jinak. Alespoň to tvrdí mnozí odborníci. Zajímavé na celé věci navíc je, že autorkou výzkumu, jenž prokázal prosperitu romských dětí v Anglii, je někdejší spolupracovnice Společenství Romů na Moravě Lucie Fremlová.
Kupka: Do praktické školy s retardací

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Kupka