Anna Matušková nejprve prezentovala projekt kampaně pro hnutí ANO a popsala její vývoj od prvního setkání s Andrejem Babišem, který ji oslovil již během její práce pro kampaň Karla Schwarzenberga. Voliči podle Matuškové na začátku roku 2013 neznali lídra hnutí a preference ANO byly zanedbatelné, takže následný úspěch byl velmi významný. Z obecných pravidel pro volební kampaně připomněla, že základní otázka, na kterou by měli kandidáti umět odpovědět, zní, proč právě je má občan volit. „Pokud na to kandidát neumí odpovědět, je to problém. Další věcí je znalost politické práce poslance, zastupitele nebo hejtmana,“ vysvětlila Anna Matušková. Dále je podle ní pro úspěšnou kampaň nutná práce s daty volebních průzkumů. Pravidla jsou ale jedna věc, a realita druhá. „Situace je pokaždé jiná, kampaň v roce 2013 by vypadala úplně jinak, kdyby politika nebyla plná milostných afér a bývalý premiér nezahořel pro jednu ženu. A kdyby ostatní strany nezklamaly své voliče. ANO by v roce 2006 nevyhrálo ani díky sebelepšímu marketingu,“ řekla v Brně Anna Matušková. Pokud jde o současnost, odborníci na politický marketing s hrůzou očekávají, jak se současná imigrační krize promítne do krajských voleb a jak v nich bude komunikována.
V kampani je nutná komunikační disciplína
Důležitá pro volební kampaně je také osobnost kandidáta a definice, co pro něj znamená úspěch. „Když někdo kandiduje na prezidenta nebo senátora, mělo by to být vždy vítězství, pokud je to strana, měla by vědět, kolik chce získat procent. Je to součást celkové vize a od toho se odvozují jednotlivé kroky a taktika,“ řekla o předpokladech úspěšné kampaně Anna Matušková. Poté jde o to, najít skupinu voličů, která dobře bude reagovat na danou nabídku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: David Daniel