Vysoce hořlavý bílý fosfor z Kazachstánu prý přepravují ve starých a nevyhovujících sovětských vagonech. Tenhle postup firmy AWT, která patří do impéria miliardáře Zdeňka Bakaly, však podle Blesku zneklidňuje veřejnost.
Z Petrovic u Karviné přes Bohumín do břeclavské chemičky – popisuje Blesk trasu, kudy jezdí soupravy nebezpečných sovětských souprav. Jde prý přitom o stejný typ vlaku, který po nehodě nákladu firmy Kazfosfat na západě Ukrajiny v roce 2007 způsobil zamoření dvou desítek vesnic a 90 kilometrů čtverečních.
Výjimku udělil ministr dopravy
Dopravce AWT (dříve OKDD), který spadá do impéria, ovládaného miliardářem Zdeňkem Bakalou, však dostal na tenhle kontroverzní převoz nebezpečného materiálu výjimku od ministra dopravy Antonína Prachaře z ANO.
Vagony přitom nevyhovují normám RID, tedy Řádu pro přepravu nebezpečných věcí, závazného v EU. Dle společnosti AWT však jsou postupně nahrazovány již vyhovujícími kontejnery. A od roku 2015 se prý přejde na kontejnery úplně, jen jich prý zkrátka nebyl dostatek. Vlaky mají například omezenou rychlost, jakou se mohou pohybovat, jezdí jednou měsíčně a v noci. O problému informovala první MF Dnes s tím, že obce ležící okolo trasy se obávají havárie, kterou si nikdo nechce připustit.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr