Boj proti korupci? Musíte mít rovné lidi, říká šéf ostravské MHD

27.03.2012 9:51

Předražené jízdenky a pochybné veřejné zakázky. Poslední dobou je čím dál častěji slyšet o Dopravním podniku Praha. Bohužel, pouze v souvislosti s korupčními kauzami. Dopravní podniky přitom, a ne jen ten pražský, tvoří dopravní páteř měst. Mají značný ekonomický vliv na náklady jednotlivých měst, protože jsou obvykle největšími společnostmi města.Podobně je to i s Dopravním podnikem Ostrava, o kterém je také slyšet. Oproti Praze se ale ředitel největší městské společnosti Ostravy má čím chlubit. Nedávno zvýšili plat svým zaměstnancům.

Boj proti korupci? Musíte mít rovné lidi, říká šéf ostravské MHD
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze - ilustrační foto

Dopravní podnik Ostrava je největší městskou organizací, která se aktivně zapojila do systému elektronických nákupů. Vedení dopravního podniku nedávno informovalo, že díky zeštíhlení organizační struktury a úsporným opatřením, které podnik řešil nejen přes ostravský systém, se mu podařilo snížit náklady o 24,5 milionů korun. A díky tomu mohl navýšit průměrnou mzdu svým zaměstnancům. T

ParlamentníListy.cz proto oslovily předsedu představenstva společnosti Dopravní podnik Ostrava Romana Kadlučku.

Dopravní podnik Ostrava se chlubí úsporami, zatímco pražský dopravní podnik čelí korupčním kauzám…

„To nelze srovnávat,“ řekl Kadlučka. „To je, jako byste srovnávali Prahu s New Yorkem. Praha hospodaří se stomiliardovým rozpočtem a pražský dopravní podnik má deset miliard, zatímco Ostrava má miliard šest a náš dopravní podnik hospodaří s miliardou a půl.“

S elektronickými aukcemi jsme začali už v roce 2007

Když jsme ale zmínili způsoby, jak v Ostravě eliminují korupci, byl Kadlučka sdílnější:

„Základem jsou lidé, kteří to řídí, a prostředí, ve kterém se pohybují. A vůbec nejdůležitější jsou rovné podmínky a na vedoucích místech rovní lidé a řádní hospodáři, pokud možno. Přesto – každou korunu musíte třikrát otočit v ruce, než ji vydáte,“ míní a dodává. „Jedním z velmi efektivních nástrojůjsou bezesporu elektronické aukce. My, jako dopravní podnik, jsme s nimi začali už v roce 2007, soutěžili jsme tehdy elektrickou energii. V roce 2010 začalo tuto metodu používat celé statutární město Ostrava. Tady vidím například nejen významné úspory, ale také ideální nástroj proti korupci – je to transparentní a velmi efektivní způsob nákupu.“

O svém pojetí a zkušenostech s veřejnými zakázkami a transparentním řízení firmy bude hovořit ředitel ostravského dopravního podniku Roman Kadlučka na blížící se konferenci „Elektronizace veřejné správy – součást boje proti korupci“, která se koná už v úterý v Senátu. ParlamentníListy.cz jsou mediálním partnerem akce.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Mladí si myslí, že všechno zachránili Američané“. Plzeňský památník obětí války se smutným osudem

21:38 „Mladí si myslí, že všechno zachránili Američané“. Plzeňský památník obětí války se smutným osudem

Zrezivělý památník; víc, než se na pohled zdá. Jména škodováckých obětí druhé světové války po necel…