Společnost Lidl čas od času vyhlašuje řecký týden, mexický týden, italský týden a tak podobně. V daných sedmi dnech zákazníci v obchodech tohoto řetězce najdou bohatší nabídku produktů z dané země. Vyhlášení řeckého týdne však tentokrát zastínila zpráva, že Lidl vymazal z obrázků řeckých kostelů na jogurtech křesťanské kříže.
Společnost to přiznala a zaštítila se tvrzením, že jen usiluje o náboženskou neutralitu, ale řadu lidí tenhle postup rozzlobil. Nijak zvlášť nadšen zřejmě není ani ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL), který občany vyzval, aby zvážili bojkot tzv. řeckého týdne v Lidlu. Informuje o tom server iRozhlas.cz.
Ing. Marian Jurečka
„Je na zvážení, aby lidé sami zvážili, zda takovouto kampaň na řecký týden podporovat tím, že tam přijdou v týdnu nakupovat,“ uvedl pro Radiožurnál ministr zemědělství.
„„Pokud chtějí a používají symbol tradičních pravoslavných kostelů na fotografii, tak pak to mají používat se vším všudy,“ doporučil Jurečka řetězci. Počínání Lidlu je podle člena vláda přes čáru. Evropané přece mají nějaké kořeny a každý slušný a vzdělaný člověk ví, že jedním z těchto kořenů je i křesťanství. Ke křesťanství neodmyslitelně patří kříž. Odstraňování křížů se tedy ministrovi jeví jako naprosto nepřijatelné.
Sluší se dodat, že řetězec Lidl se za své počínání zákazníkům omluvil, a to na sociálních sítích.
„Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden. Design obalu byl proto navržen mezinárodním týmem,“ napsala společnost.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp