Snaha vybrat nového provozovatele českého mýta od roku 2017 připomíná více chaos než organizovanou přípravu na výběrové řízení. Vše začalo tím, když ministr dopravy Ťok v prosinci 2014 bez důvodu zrušil výběrové řízení na projektového manažera mýtného tendru. Začíná rok 2015, rok pokusů a omylů jak pokračovat ve výběru mýta po skončení smlouvy na konci roku 2016 se společností Kapsch.
Šest pokusů, které nikam nevedly
Pokus č.1: V lednu 2015 vznikl na ministerstvu první expertní projektový tým. V jeho čele stanul ředitel ministerského odboru silniční infrastruktury Milan Dont. Tým doporučil co nejrychleji vypsat tendr na provoz stávajícího mýta a upozornil, že ani v případě tendru na provoz mýtných bran se dočasnému prodloužení spolupráce s firmou Kapsch ministerstvo nevyhne. Ministr s výsledky práce týmu nebyl spokojen a neformálně jej rozpustil.
Pokus č. 2: Po určité době nečinnosti se v březnu 2015 začal formovat druhý projektový tým, pod vedením Zdeňka Rathauského, bývalého manažera telekomunikační firmy GTS. K Ťokovi jej podle všeho vyslal jeho někdejší kolega Milan Rusnák, který má již z předlistopadových dob velmi blízko k šéfovi hnutí ANO Babišovi. Ani tento tým dlouho nepřežil, Rathauský ministerstvo rozmrzele opustil.
Pokus č. 3: Začal vznikat třetí projektový tým, který měl vést Dean Brabec, šéf konzultační společnosti Arthur D. Little (z firmy, která vyhrála původní a zrušený tendr na projektového manažera). Brabec nakonec z MD mizí – důvodem mohla být i skutečnost, že ministerstvo nenašlo způsob, jak bez tendru tohoto odborníka z nadnárodní firmy adekvátně zaplatit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka