Drtinová vyvalila špínu na Dvořákovu ČT: Chodil za poslanci a ptal se na můj výkon. Protežovali Zemana a Čínu. A mnohem více, tady bude ještě zle

03.07.2020 19:43

Novinářka a někdejší dlouholetá moderátorka České televize Daniela Drtinová odhalila, co se v ČT odehrávalo předtím, než se v roce 2014 rozhodla toto veřejnoprávní médium opustit. „Byly to zásahy, za které by se státní televize v nedemokratických režimech nemusely stydět,“ upozornila v narážce na údajné cenzorské zásahy. Televize, dle ní, manipulovala ve prospěch čínského režimu či prezidenta Miloše Zemana. Svůj podíl na cenzuře a manipulacích, dle ní, má i stále působící generální ředitel ČT Petr Dvořák. „Ani nechápal, co je na tom špatného,“ vzpomenula v pořadu StandaShow youtubera Stanislava Hrušky.

Drtinová vyvalila špínu na Dvořákovu ČT: Chodil za poslanci a ptal se na můj výkon. Protežovali Zemana a Čínu. A mnohem více, tady bude ještě zle
Foto: Repro Youtube
Popisek: Moderátorka DVTV Daniela Drtinová
reklama

Anketa

Má Zeman pravdu, že heslo ,,Black Lives Matter" je rasistické?

98%
2%
hlasovalo: 32819 lidí
Novinářka při vzpomínce na svůj odchod z České televize vyjádřila znepokojení, že alespoň v době jejího odchodu na přelomu let 2013 a 2014 byly ve veřejnoprávní televizi vyvíjeny politické tlaky. „Někdy v létě, kdy byl ohlášen termín podzimních předčasných voleb, jsem se začala dozvídat, ... že zřejmě budu odvolána z Událostí komentářů, že bude odvolána ještě některá řádka lidí, proto, aby bylo vysílání před předčasnými volbami ‚méně konfliktní‘,“ rozhovořila se k tomu, co se dělo v ČT před předčasnými volbami, které odstartovala demise Petra Nečase.

Před těmito volbami se po Nečasových aférách koalice stran ODS, TOP 09 a LIDEM dohodla na pokračování vlády pod vedením Miroslavy Němcové (ODS), prezident Miloš Zeman však místo změny premiéra sestavil zcela jinou vládu pod vedením Jiřího Rusnoka.

Drtinová tlaky před předčasnými volbami prý nebrala vážně; po nějaké době ji však předvolal ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal a její konec jí osvětlil tak, že Události komentáře by měl vést čistě mužský tým.

Fotogalerie: - Stížnost Drtinové na radě ČT

Generální ředitel ČT Petr Dvořák
Rada ČT projednávala stížnost Daniely Drtinové a d...
Předseda rady ČT Milan Uhde
Rada ČT projednávala stížnost Daniely Drtinové a d...
Rada ČT projednávala stížnost Daniely Drtinové a d...
Libor Michálek na zasedání rady ČT

Po konci Drtinové v pořadu se k ní dostávaly i další zprávy o nepřípustných zásazích do zpravodajství ČT. „Byly to zásahy, za které by se státní televize v nedemokratických režimech nemusely stydět,“ komentuje cenzurní zásahy.

Veřejnoprávní televize, dle ní, například velebila čínský režim. A to i za pomoci reportáže o čínském novém roku z pražské tržnice Sapa. „Docházelo tu k placeným kampaním, které měly za cíl, aby Čína vypadala dobře,“ myslí s a zmiňuje i nemalý tlak, aby se příliš nepouštěla do některých politických témat.

Fotogalerie: - Šťastný Čínský Nový rok

Oslava Čínského Nového roku ve znamení vepře v býv...
Oslava Čínského Nového roku ve znamení vepře v býv...
Oslava Čínského Nového roku ve znamení vepře v býv...
Oslava Čínského Nového roku ve znamení vepře v býv...
Oslava Čínského Nového roku ve znamení vepře v býv...
Oslava Čínského Nového roku ve znamení vepře v býv...

Na konci října roku 2013 se spojilo třiadvacet novinářů ČT včetně Drtinové a poslali Radě České televize dopis s kritikou zpravodajství. „Cenzorské zásahy či pokusy o ně, příkazy vedoucí k porušování objektivity a vyváženosti ze strany šéfredaktora zpravodajství se vystupňovaly v době kampaní před volbou prezidenta ČR a po zvolení Miloše Zemana hlavou státu,“ stálo v dopisu.  

Generální ředitel České televize Petr Dvořák se dle Drtinové tehdy ptal politiků na to, jaké mají názory na jednotlivé redaktory. „Ptal se některých poslanců, jak jsou spokojeni s mojí prací,“ odkryla. Prý Dvořák ani nechápal, co je na tom špatného. „Co dopustil, to mu nikdy nemohu odpustit,“ zaznělo od ní k řediteli ČT.

Kromě Číny a Zemana se ČT měla snažit lobbovat za Michala Haška na úkor následného premiéra Bohuslava Sobotky při dění v ČSSD, známém jakožto „lánský puč“.

Celý rozhovor můžete zhlédnout zde:

V únoru 2014 se Drtinová po půlroce ostrých neshod rozhodla z ČT odejít i s dalšími spolupracovníky včetně moderátora Martina Veselovského.

Též Veselovský shrnuje, že z média odešel, protože bylo podezření, že zpravodajské pořady byly politicky ovlivňované. ČT se dle jeho mínění stavěla k problému laxně, a pak prý celou věc uzavřela, že se vlastně nic nestalo. „Na poradách generální ředitel otevřeně říkal, že chodí za politiky a ptá se, zda jsou v pohodě někteří moderátoři ve zpravodajství,“ popisoval praktiky ředitele Dvořáka.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: rak
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Umělec Šporcl sestřelil Zemana. Zahrát mu? To nevím. Ještě že už vyznamenání mám z dřívějška

22:25 Umělec Šporcl sestřelil Zemana. Zahrát mu? To nevím. Ještě že už vyznamenání mám z dřívějška

Český houslový virtuoz Pavel Šporcl byl hostem v pořadu Interview na ČT24, kde komentoval aktuální s…