EU plánuje velký skok. Chystá se smršť pravidel na zelenou a digitální ekonomiku

17.08.2020 21:23

Server Euractiv přináší zprávy z Bruselu. Podle všeho se chystají velké změny. Tvorbu evropské legislativy na nějaký čas téměř zastavil COVID-19. Teď se naopak očekává, že Brusel nabere rychlost a posune vpřed plánovanou zelenou, udržitelnou a digitální transformaci ekonomiky. Velkých změn bychom se měli dočkat v zemědělské a dopravní politice EU. Těšíte se?

EU plánuje velký skok. Chystá se smršť pravidel na zelenou a digitální ekonomiku
Foto: Repro Twitter
Popisek: Předsedkyně Evropské komise, Ursula von der Leyenová

Anketa

Jste pro manželství homosexuálů?

5%
95%
hlasovalo: 11736 lidí

21. července se lídři všech 27 členských států konečně dohodli na výši sedmiletého unijního rozpočtu pro farmáře. Rozpočet má být v celkové výši 336,4 miliard euro, což je o 46 miliard méně než v předchozí sedmiletce, ale o 20 miliard více než byl původní návrh Evropské komise.  

Velké plány má v zemědělství Německo, které prvního července převzalo předsednictví v Radě Evropské unie. Německá ministryně zemědělství Julia Klocknerová označila jako své hlavní priority, kromě jednání o dotacích, označení kvality životních podmínek zvířat, celoevropský nutriční štítek a digitalizaci, díky které budou venkovské oblasti „vhodné pro budoucnost“.

Od 1. ledna 2021 se má také začít s přepracováváním současných ekologických předpisů. Nová ekologická nařízení mají zajistit spravedlivou hospodářskou soutěž zemědělců a zároveň zabránit podvodům a zachovat důvěru spotřebitelů.

Evropský dopravní sektor, zasažený koronavirovým výpadkem, je také v hledáčku Evropské unie. Závazné cíle pro emise CO2 u osobních a dodávkových vozidel platí. Výrobci musí splňovat hodnotu emisí na jedno vozidlo 95 g na kilometr, nebo budou čelit potenciálním vysokým finančním pokutám.

Letecké společnosti byly virem zasaženy velmi silně. Evropské vlády byly donuceny se za společnosti zaručit ve výši až 30 miliard. Bankroty jsou ale stále ve hře, kvůli stále špatné situaci na trhu a navzdory státní pomoci. 

Rok 2021 je evropskými institucemi označován jako rok železnice. Jednání o aktualizaci práv cestujících v železniční dopravě v celé EU se zastavila před letní přestávkou za chorvatského předsednictví a má být obnoveno pod předsednictvím německým. Překážkami konečné dohody jsou však problémy jako je odškodnění cestujících nebo přístup zdravotně postižených do vlaků.

Co se týká lodní přepravy, přepravci si zřejmě také připlatí. Evropští úředníci budou jednat o tom, jak by se odvětví lodní dopravy dalo zařadit do blokového trhu s uhlíkem - systému pro obchodování s emisemi. Jde o to, aby plavidla v Evropě platila za znečištění. Celý článek naleznete zde.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: AZy

komunikace

Jak víte, že když vy teď o důchodové reformě nechcete s vládou komunikovat, že oni pak budou komunikovat s vámi? Není tohle hlavní problém, že se na zásadních věcech nedokážete dohodnout? A ještě jedna věc, s kým budete chtít vládu tvořit, když to odmítáte se SPD a evidentně se stranami SPOLU se na ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Nedávejte mi ta slova do úst“. Nerudová na debatě v obrátkách. Pak líčila přínosy války

21:04 „Nedávejte mi ta slova do úst“. Nerudová na debatě v obrátkách. Pak líčila přínosy války

Falšování dějin, lži a jednoduché mozky. V Aby bylo jasno se podívali, jak probíhala jedna z EU Deba…