Hradečtí chtějí vlastní jižní spojku

10.03.2013 15:01

Pokles průjezdů aut hledajících objízdné trasy po úzkých silnicích obydlenými částmi města a celkové zklidnění dopravy na stávajících hlavních tazích městem. To je prý jen část výhod, které v budoucnosti přinese výstavba hradecké jižní spojky, která v budoucnu propojí dálnici D11 v Kuklenách s hlavní komunikací vedoucí na Pardubice.

Hradečtí chtějí vlastní jižní spojku
Foto: Redakce
Popisek: Bývalý primátor Hradce Králové Zdeněk Fink

Stávající územní plán města s jižní spojkou uvažuje jako se stavbou veřejně prospěšnou, a to proto, že její význam nespočívá pouze v ulehčení dopravy pro město, ale úlohu zde hraje i její ekologická funkce. Navíc řeší i „vnitrokrajské“ jízdy. Z pohledu celostátní dopravy je prioritou převedení dálnice D11 a rychlostní silnice R35 tak, aby se vyhnula Hradci Králové tangenciálně.

Případné oddálení přípravy jižní spojky Ředitelstvím silnic a dálnic by se vší tíhou dopadlo na druhý silniční okruh města, což by si vyžádalo další potřebné nemalé investiční náklady na protihluková opatření a související výdaje do infrastruktury. Nedávno byl kvůli hluku z projíždějících aut opatřen skleněným tubusem nadjezd nad Pospíšilovou třídou a výměnou prošla okna domů sousedících s ulicí Antonína Dvořáka. V horizontu několika desítek let by se částka vynaložená na podobná protihluková opatření v kritických místech ve městě mohla vyšplhat na stejnou částku, která je potřeba k vybudování jižní spojky. Ani takové kroky by přesto stále neřešily problém se zbytnou dopravou, i nadále by docházelo k zahlcování ulic ve městě. Dopravu je nutné mimo město vyvést co nejkratším a nejvhodnějším úsekem, a tím je právě jižní spojka, spojnice dvou silnic první třídy. 

Radní Hradce Králové i Královéhradeckého kraje proto dopravě, právě s ohledem na její neustálý nárůst, přiřkli na nedávném společném setkání jednu z nejvyšších priorit. Královéhradecký kraj rovněž deklaroval zájem na bezproblémovém napojení stanice Hasičského záchranného sboru v Kuklenách.

„Snadná dostupnost dálnice pro složky integrovaného záchranného systému je naprosto klíčová. Optimální vyřešení dostupnosti dálnice bude kraj podporovat,“ řekl hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc na společném setkání rady města a kraje.

„Jižní spojka je pro naše město do budoucna stejně nezbytná jako severní tangenta, a to nejen kvůli odklonu automobilové dopravy z centra města, ale i jako obslužná komunikace k rozvíjejícím se městským částem,“ vysvětlil důležitost výstavby jižní spojky primátor Hradce Králové Zdeněk Fink.

MUDr. Zdeněk Fink

  • BPP
  • 1. místopředseda Hradeckého demokratického klubu
  • krajský radní

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

18:22 Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

Jak ovlivní balík pomoci z USA a nové mobilizační předpisy pro Ukrajince vývoj rusko-ukrajinského ko…