Leo Express chce ovládnout tratě mezi Ostravou, Prahou a Budějovicemi

25.04.2012 19:41

Českým drahám roste další velká konkurence. Společnost Leo Express chce do pěti let do expanze investovat 7,25 miliardy korun. Vedle trati Praha - Ostrava, na níž zahájí provoz v prosinci, připravuje vstup na další trasy. Nejvíce se zajímá o dráhu mezi Prahou a Českými Budějovicemi, řekl předseda představenstva a zároveň majitel společnosti Leoš Novotný.

Leo Express chce ovládnout tratě mezi Ostravou, Prahou a Budějovicemi
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ČD - ilustrační foto

Podle něj je důvod pro vstup na trať na jih Čech chybějící dálnice mezi Prahou a Českými Budějovicemi, ale i modernizace železnice mezi oběma městy. České dráhy podle něj navíc tuto trať dlouhodobě zanedbávají a kvůli zastaralosti na ní využívají nejstarší techniku, kterou mají k dispozici, dodal.

Mezi Prahou a Ostravou bude podle Novotného jezdit osm párů vlaků, což zajistí čtyři soupravy. Dopravce předpokládá, že z celkových 10 000 cestujících denně se mu podaří získat třetinu. V každém vlaku by tak podle závislosti na denní době mělo jet mezi stem a dvěma sty pasažérů. Cena jízdenek zatím není přesně stanovena, ale nebude se lišit od nabídky konkurence, dodal Novotný.

Leo i do Vídně

Leo Express uvažuje i o spojení Prahy, Brna a Vídně, Ostravy a Vídně, o trati z Prahy do Ústí nad Labem a spojení Prahy a Plzně. Firma je chce provozovat bez dotací, ačkoli nyní České dráhy dotace na jejich provoz dostávají. Podle Novotného by tratě mohly být ekonomicky výdělečné vzhledem k nižší hmotnosti nových elektrických jednotek Stadler Flirt, díky nimž ušetří na poplatku za dopravní cestu a zároveň i na energii. Liberalizaci řady těchto tratí a zároveň přístup nových soukromých dopravců ke státním dotacím chystá ministerstvo dopravy až kolem roku 2020.

Leo Express v současnosti očekává dodávku pěti nových vlaků. Za jejich nákup a vybavení utratil zhruba 1,5 miliardy korun. Mají zajišťovat spojení mezi Prahou a Ostravou, zbylý pátý vlak bude v záloze pro případ poruchy. Pro použití na dalších tratích dopravce zajišťuje dalších 13 souprav. V dubnu firma začala s náborem prvních 80 lidí pro obsluhu trati mezi Prahou a Ostravou.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jhe

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…