Leo Express chce ovládnout tratě mezi Ostravou, Prahou a Budějovicemi

25.04.2012 19:41 | Zprávy

Českým drahám roste další velká konkurence. Společnost Leo Express chce do pěti let do expanze investovat 7,25 miliardy korun. Vedle trati Praha - Ostrava, na níž zahájí provoz v prosinci, připravuje vstup na další trasy. Nejvíce se zajímá o dráhu mezi Prahou a Českými Budějovicemi, řekl předseda představenstva a zároveň majitel společnosti Leoš Novotný.

Leo Express chce ovládnout tratě mezi Ostravou, Prahou a Budějovicemi
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ČD - ilustrační foto

Podle něj je důvod pro vstup na trať na jih Čech chybějící dálnice mezi Prahou a Českými Budějovicemi, ale i modernizace železnice mezi oběma městy. České dráhy podle něj navíc tuto trať dlouhodobě zanedbávají a kvůli zastaralosti na ní využívají nejstarší techniku, kterou mají k dispozici, dodal.

Mezi Prahou a Ostravou bude podle Novotného jezdit osm párů vlaků, což zajistí čtyři soupravy. Dopravce předpokládá, že z celkových 10 000 cestujících denně se mu podaří získat třetinu. V každém vlaku by tak podle závislosti na denní době mělo jet mezi stem a dvěma sty pasažérů. Cena jízdenek zatím není přesně stanovena, ale nebude se lišit od nabídky konkurence, dodal Novotný.

Leo i do Vídně

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jhe

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Posílám znovu: Z čeho je financováno hnutí STAČILO?

Dobrý den, proč jste neodpověděla na můj dotaz z března, přitom na jiné jste odpověděla? Dotaz zněl: KSČM má příspěvky od státu, ale stačilo přeci ne nebo ano? A pokud ne, tak z čeho je financováno? A je to tak, že teď už KSČM jako strana kandidovat nebude, ale budete kandidovat jako STAČILO? A jest...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: