Obrázek německého průmyslu je takový, že extrémně produktivní německé továrny vyrábějí zboží pro jižní Evropu. Ale díky společné měně se jižní státy vysoce zadlužily právě v době, kdy ve světě startovala velká finanční krize. A vzhledem k nedostatečnému oživení v Evropě si Němci pro své výrobky musely hledat jiná odbytiště, říká autor článku.
Podle dat americké CIA ještě v roce 2018 skončily dvě třetiny německého exportu někde v Evropě, což dává smysl, vzhledem k tomu, že druhým největším obchodním partnerem Německa je Francie. Je zde ovšem háček. Francie bývala na prvním místě, první místo zaujaly Spojené státy a třetí má Čína, píše autor. Více než 18 % exportní produkce končí prý v Asii.
Pokles indexu ZEW v roce 2018 a krátké oživení v roce 2019 – zdroj: Alhambra Investments

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas