Měníme zemi k lepšímu, ohlásí na podzim ČSSD. V kampani za šedesát miionů

22.07.2014 19:43

Zatímco před loňskými parlamentními volbami sociální demokraté slibovali, že prosadí dobře fungující stát, v podzimní komunální a senátní kampani chtějí voliče oslovit tím, že „mění zemi k lepšímu", a prodat tak své dosavadní působení v koaliční vládě. Do volebního klání je strana připravena investovat kolem 60 milionů korun.

Měníme zemi k lepšímu, ohlásí na podzim ČSSD. V kampani za šedesát miionů
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD
reklama

„Hlavním heslem kampaně je 'Měníme zemi k lepšímu'," řekl dnes ČTK volební manažer ČSSD pro podzimní kampaň Karel Březina. „Hlavní heslo bude doplněno heslem regionálním, které bude osobním heslem konkrétního kandidáta," podotkl také ke kampani, která chce vedle pro sociální demokraty tradiční oranžové barvy hojně využívat také českou trikoloru.

ČSSD bude mít právě v senátních volbách poměrně těžkou pozici

Nejsilnější parlamentní strana, pro kterou ani loňské sněmovní, ani letošní evropské volby neskončily podle představ, chce do připravované kontaktní kampaně zapojit členy obou komor Parlamentu, ministry i premiéra Bohuslava Sobotku. Ten by měl mimo jiné zavítat do všech volebních obvodů pro senátní hlasování.

ČSSD bude mít právě v senátních volbách poměrně těžkou pozici, protože bude ze 27 uvolněných mandátů obhajovat 23, a to se jí s velkou pravděpodobností nepodaří. Sobotka tak už hovořil o tom, že úspěchem bude, když sociální demokracie zůstane v jednaosmdesátičlenném Senátu nejsilnější stranou. Nyní má senátorský klub ČSSD 44 členů.

Pro senátní klání má sociální demokracie podle svého místopředsedy pro hospodaření Martina Starce k dispozici kolem 25 milionů korun, dalších 35 milionů je pak připraveno pro volby do obcí a měst. „I obce a města mohou ještě použít i své vlastní prostředky z okresů a krajů, takže ta částka nemusí být nutně konečná," řekl dnes ČTK. Pro senátní kampaň strana, jíž loni parlamentní volby přišly asi na 87 milionů korun, zřídila transparentní účet.

Jasněji o rozpočtu má opoziční TOP 09

Většina ostatních stran nemá o volební kampani a nákladech na ni ještě zcela jasnou představu. Například lidovci a ODS nechávají rozpočtové záležitosti na svých lokálních organizacích. Lidovci ale od dubna do června organizovali semináře, které měly jejich kandidáty připravit mimo jiné právě na kampaň.

Jasněji o rozpočtu má opoziční TOP 09. Centrálně strana pro kampaň na komunální volby vyčlenila pět milionů korun. K této sumě přidají další peníze místní organizace. Na kampaň do Senátu, která je společná s hnutím Starostové a nezávislí (STAN), zatím předsednictvo strany odsouhlasilo částku 6,4 milionu korun. O částce ale ještě bude jednat STAN.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: čtk, mp
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Pohled na přelidněnou náplavku rozzuřil zaměstnance ČT. Sám měl covid. A nakupující nešetřil

18:51 Pohled na přelidněnou náplavku rozzuřil zaměstnance ČT. Sám měl covid. A nakupující nešetřil

Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) doporučil, aby se teď vzhledem k epidemiologické situaci nekon…