Neuvěřitelný příběh ústecké dálnice. Přečtěte si, co všechno se kolem její stavby semlelo

16.12.2016 9:33

Čeští řidiči se budou moct kochat, radoval se před pár dny ministr dopravy za hnutí ANO Dan Ťok v médiích. Dálnice D8 z Prahy do Drážďan, která bude v sobotu 16. prosince otevřena totiž vede i přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří. Možná i kvůli tomu to s jejím dokončením nebylo nijak snadné. Překážky jí do cesty kladli ekologičtí aktivisté i sama příroda. S výstavbou této dálnice se přitom počítalo ještě za tzv. druhé republiky.

Neuvěřitelný příběh ústecké dálnice. Přečtěte si, co všechno se kolem její stavby semlelo
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

Dálnici D8 vedoucí z Prahy na sever Čech a pak dál do Drážďan je konečně možné otevřít celou. Ministerstvo dopravy vydalo souhlas s užíváním stavby. Trvalo to ale velmi dlouho. První plány na dálnici z Prahy přes sever Čech až do Německa se zrodily ještě za druhé republiky. I Hitler počítal zřejmě s tím, že dálnici opravdu vybuduje. K realizaci stavby však nakonec přikročili až komunisté v osmdesátých letech minulého století.

Trvalo však přes 30 let, než byla tato dálnice definitivně dobudována. Pokud vezmeme v potaz první plány na vybudování dálnice z roku 1938, tak od nápadu k dokončení stavby uplynulo víc než tři čtvrtě století. Server Aktuálně.cz připomíná, že poslední páska bude přestřižena v sobotu 16. prosince a z Prahy až do Německa se budou moc projekt první řidiči po nové dálnici. Ministr dopravy Dan Ťok si nedávno na Frekvenci 1 pochvaloval, že se řidiči budou moct kochat, protože dálnice vede překrásnou krajinou Českého středohoří.

Poslední otevřený úsek Lovosice–Řehlovice vede přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří, ale dlouho nebylo příliš jasné, zda vůbec bude vystavěn, protože ekologičtí aktivisté dělali všechno pro to, aby stavbu přes CHKO zkomplikovali. Ještě v roce 1993 se počítalo, že tento úsek dálnice bude stá 3 miliardy korun. Konečná cena činila 14,7 miliardy. Vedle ekologických aktivistů stavbu dálnice ohrozilo i nestabilní podloží. Již zmíněný ministr Ťok však v rozhlase řidiče ujišťoval, že by jako ministr dopravy nenechal dálnici otevřít, pokud by neměl od odborníků záruky o její bezpečnosti.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: mp

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Profesorka a bývalá "básnířka Majdanu" Bilčenko prý prozřela a pro PL odhalila, jak to dnes ve skutečnosti vypadá na Ukrajině

15:37 Profesorka a bývalá "básnířka Majdanu" Bilčenko prý prozřela a pro PL odhalila, jak to dnes ve skutečnosti vypadá na Ukrajině

PŘÍBĚH Služba bezpečnosti Ukrajiny (SBU) sice stále provádí své lynče, ale mnohem víc se o nich mluv…