„Dovedu si představit, že po volbách přijdou faktury. Ale že by po volbách začaly přicházet významné dary, to je nevídané. Pokud se sponzory dozvíte až po volbě, je to k ničemu. Považuji to za výsměch veřejnosti a veřejné kontrole,“ prohlásil Ondráčka, jehož organizace se financováním prezidentských kampaní podrobně zabývá.
Zvláštní postup volebního týmu Miloše Zemana
Ondráčka tím naráží na skutečnost, že téměř polovina finančních prostředků na prezidentskou kampaň dorazila na účet Miloše Zemana až po jeho vítězství. Podobně je na tom i neúspěšný prezidentský kandidát Jan Fischer. I on shání peníze až po volbě. Zákon tím ani jeden z mužů neporušuje, ale působí to podivně.
Ústavní právník Jan Kysela kriticky hodnotí i postup týmu Miloše Zemana, jenž se rozhodl vést detaily o dárcích v evidenci, ale během kampaně tyto informace neprozrazoval veřejnosti.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp




