„Již při zveřejnění prvního průzkumu Data Collect jsem se podivoval, k čemu se propůjčil p. Herzmann. Metoda průzkumu byla přitom naprosto neslýchaná a diskutabilní,“ stěžuje si Paroubek ve svém komentáři, který mají ParlamentníListy.cz k dispozici.
Poukazuje na to, že průzkum vycházel ze vzorku pouhých pěti set respondentů, z čehož navíc polovina byla dotazována telefonicky.
Ing. Jiří Paroubek
„Také druhý průzkum Data Collect je perlou české sociologické vědy. Česká levice podle Herzmanna by měla pouhopouhou čtvrtinu hlasů! Kam se podělo dalších 22-23 % levicových hlasů? To autora průzkumu neznepokojuje,“ zlobí se Paroubek. Podle něj se tvůrci průzkumu stali součástí marketingu šéfa hnutí ANO a mediálního magnáta Andreje Babiše, a výsledky tomu odpovídají.
Paroubkovi vadí i to, že není zveřejněná samotná metoda výzkumu a po společnosti žádá, aby to napravila. „Manipulace, ke které se snížilo dnes Právo, je neslýchaná. Právo, jehož někteří redaktoři tak rádi peskují např. Putinovo Rusko pro deficit demokracie, dnes přistoupilo k předvolební manipulaci, která je neslýchaná a nemá ve skutečně demokratickém státě a médiu obdoby,“ nešetří kritikou ani deník, který tyto výsledky průzkumu zveřejnil.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nem