Stoprocentní segregace ve vzdělávání je podle něj totiž stejný nesmysl jako stoprocentní inkluze. "Všechny typy postižení nejsou stejné – někdy je lepší využívat speciálního školství, které je v České republice na velmi dobré úrovni, a jindy je zase smysluplnější handicapované děti zařadit do hlavního vzdělávacího proudu, kde mohou dobře prospívat,” píše dále Fiala.
Účinné inkluzi pak podle Fialy bohužel dnes brání stávající způsob financování mateřských, základních a středních škol i škol speciálních. “V současnosti totiž dochází k obrovské nerovnosti v tom, že na žáka stejného oboru čerpají školy v různých krajích různé finance. To pak vede k rozdílům mezi kvalitou stejných žáků v různých školách," vysvětluje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: bra