Sázíme na kvalitu, její zvyšování zákazníci ocení

07.12.2015 14:00 | Zprávy

"Poctivé výrobky a motivovaní zaměstnanci jsou to hlavní, co zákazníka přiměje se na nákupy k nám vracet," říká Pavel Mikoška, ředitel kvality maloobchodního řetězce Albert, oceněného Národní cenou kvality.

Sázíme na kvalitu, její zvyšování zákazníci ocení
Foto: Albert
Popisek: Ocenění Národní cena kvality ČR předal generálnímu řediteli obchodního řetězce Albert Jesperovi Lauridsenovi (vpravo) a Pavlovi Mikoškovi, řediteli kvality (uprostřed), ve Španělském sále Pražského hradu prezident Miloš Zeman​

Nabídka kvalitních výrobků a služeb, vysoký výkon a odpovědnost vůči společnosti. To jsou jedny z hlavních kritérií, která musela splnit společnost Ahold provozující řetězec obchodů Albert, aby i letos získala Národní cenu kvality. Ocenění v nejvyšší kategorii EXCELENCE vyhrála již potřetí. Co Aholdu ocenění přináší a proč o něj usiloval i letos? Na tyto otázky odpovídal Pavel Mikoška, ředitel kvality maloobchodního řetězce Albert.

Co pro vás znamená již třetí ocenění Národní ceny kvality?

V první řadě je to uznání našeho dosavadního úsilí, které zisku ceny předcházelo. Cena však také představuje závazek, abychom se zlepšovali i nadále. Udělení ceny se zakládá na zhodnocení toho, jak moc se společnost dokázala posunout v oblasti kvality. Již potřetí nám bylo dokázáno, že jsme v onom posunu úspěšní a chceme, aby tomu tak bylo i nadále. Obrovské poděkování za tuto práci patří našim zaměstnancům a také zákazníkům, kteří nás v naší práci inspirují. Národní cena kvality nás zkrátka motivuje nepolevit, dává jasnou odpověď na to, čeho chceme dosáhnout a proč.

Jak se na ocenění podílejí zaměstnanci?

Zaměstnanci mají na ocenění samozřejmě lví podíl, bez nich bychom jej nikdy nezískali. Je příjemné sledovat zvýšení jejich zájmu o ocenění. Zatímco v roce 2011 o Národní ceně ještě téměř nikdo ze zaměstnanců nevěděl, letos už se mě sami několikrát ptali, zda se jejich snaha projevila ve výsledcích hodnocení. Těší nás i jejich dobrovolné zapojování se do projektů a rádi se vší vážností nasloucháme jejich nápadům. Ty následně využíváme ke zdokonalování našich procesů.

Čím jste si podle vás výhru zasloužili?

Hodnocení samotné se zakládá na součtu bodů z devíti kategorií, mapující pokroky společnosti v oblastech jako společenská odpovědnost nebo péče o zákazníka. Maximálně lze dosáhnout 900 bodů, my jsme v roce 2014 získali 557 a letos už to bylo 636. Hodně se nám povedly akce jako Dětská knihovnička nebo U nás na farmě. K posunu ale dle hodnocení nastalo ve více kategoriích, což je přesně to, co chceme - zlepšovat se ve všech oblastech.

Bylo kvůli akvizici prodejen Spar získání ocenění obtížnější?

Akvicize samotná náročná byla, a to ne jen ve smyslu přejmenování a přestavby prodejen Spar. Jejich zaměstnanci se také museli naučit pracovat podle jiného systému, což bylo mnohdy složité. Ale snažili jsme se zachovat ze Sparu vše, co u něj skvěle fungovalo. To jsou například řady výrobků pro zákazníky se speciálními nutričními potřebami – Veggie a Free FreeFrom. Pořád také pracujeme na zkvalitňování nabídky čerstvého masa, k čemuž nás akvizice inspirovala.

Pozorujete mezi zákazníky nějaké změny jejich požadavků?

Rozhodně lze pozorovat jejich stále větší příklon ke kvalitě. Zákazníci se mnohem více zajímají o zboží, které nakupují, čtou etikety a složení. S tím souvisí také vyšší poptávka po lokálních produktech, největší zájem je o české potraviny. Jsme rádi, že zákazníkům v tomto trendu můžeme vyjít vstříc a nabízet kvalitní produkty od místních výrobců.

Jak se tedy vyvíjí spolupráce s dodavateli?

Na pečlivém výběru dodavatelů si zakládáme již řadu let, vždy jsme spolupracovali zejména s českými dodavateli, a to v dlouhodobém horizontu. Samozřejmě máme také dodavatele zahraniční, jejichž prostřednictvím chceme nabídnout zákazníkovi možnost poznat nové chutě a netradiční produkty.

A jaké jsou vaše plány v oblasti zvyšování kvality na příští rok?

Určitě budeme i nadále zdokonalovat naši péči o zákazníka. Jeho spokojenost je pro nás tím nejdůležitějším faktorem. Velký potenciál v rozvoji proto vidíme v motivaci zaměstnanců. Chceme pracovat jako jeden tým, čítající více než 17 000 zaměstnanců, kteří budou díky neustálému vzdělávání přesně vědět, co, proč a jak dělat. Jejich excelentní výkon je totiž to, na čem zákazníkovi při nákupu záleží nejvíc, a proč by se k nám měl chtít vracet.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: red

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Můžete se k tomu vyjádřit?

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vydirani-Urednik-popsal-co-provadel-Pirat-Hrib-kvuli-milionovym-fakturam-761522 Nemáte dojem, že je to na rezignaci? A jestli je to křivé obvinění, tak se přeci můžete bránit soudně, když tak neučiníte, tak je to podle mě důkaz, že je to pravda

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hejtman Grolich: Povodeň, kampaň. Fotky skoro za čtyři mega. „Morální svinstvo“

12:54 Hejtman Grolich: Povodeň, kampaň. Fotky skoro za čtyři mega. „Morální svinstvo“

Můj kanál má více sledujících. Tak vysvětlil hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich, proč se krizo…