Stěhování práce ze Škodovky do Německa: Středula je naštvaný a Zahradil potvrzuje, že to je vážné

05.10.2017 8:21

Volkswagen chce podle všeho omezit konkurenci ze strany sesterské značky Škoda. Píše o tom server Lidovky.cz. Část výroby se má přesunout do Německa, čímž by mohlo zaniknout až 2000 pracovních míst v Česku. Reakce na tuto zprávu na sebe nenechaly dlouho čekat.

Stěhování práce ze Škodovky do Německa: Středula je naštvaný a Zahradil potvrzuje, že to je vážné
Foto: Daniela Černá
Popisek: Josef Středula na sjezdu KOVO

Podle viceprezidenta Svazu průmyslu a dopravy České republiky Radka Špicara žije toto téma spíše v mediálním prostoru mimo koncern než reálně uvnitř Volkswagenu. „Škoda je perlou v koruně značek VW a její úspěch je úspěchem celého koncernu. Věřím, že takhle se na to dívá i současné vedení ve Wolfsburgu a nebude dělat nic, co by růst Škodovky ohrožovalo,“ řekl Špicar serveru Lidovky.cz.

Původní text ZDE

„Jestli se toto potvrdí, bude to celkem zásadní věc. Nejen ekonomicky, ale i politicky. Změní to zpětně pohled na tzv. stategické prodeje, které byly doposud mnohými ‚Pitharty‘ velebeny jako cosi vznešeného, čistého a lepšího ve srovnání s dodnes nespravedlivě týmiž ‚Pitharty‘ dehonestovanou tzv. českou cestou (malá privatizace, kupónovka),“ podotkl europoslanec za ODS Jan Zahradil.

„Zde by se mohlo ukázat, že když jde do tuhého, je pro strategického vlastníka bližší košile než kabát. A že jde ve VW do tuhého, víme od Dieselgate. A také by se konečně mohl pootočit pohled na roli Německa v české ekonomice, která je stále nezdravě vysoká. A tedy i oslabit vliv české €-lobby. Pokud je nervózní už i jeden z čelných eurofilů a propagátorů €, bývalý škodovkář Radek Špicar, tak se opravdu něco děje. Jinak si jen bokem všimněte, co je pro škodovky ve světě největším trhem. Čína,“ sdělil Zahradil.

„Škoda má nepoctivou výhodu? A na to přišli ve VW jak? Pohledem z okna z vysokého patra? Němci firmu zcela ovládají, řídí, rozhodují o ní a ještě prohlašují takové nesmysly a následně si celý hospodářský výsledek převedou domů a zaměstnancům platí zlomkové mzdy! Jde zde o víc!“ rozčílil se pak odborář Josef Středula.

Celý příspěvek Jana Zahradila:

Jestli se toto potvrdí, bude to celkem zásadní věc. Nejen ekonomicky, ale i politicky. Změní to zpětně pohled na tzv.stategické prodeje, které byly doposud mnohými "Pitharty" velebeny jako cosi vznešeného, čistého a lepšího ve srovnání s dodnes nespravedlivě týmiž "Pitharty" dehonestovanou tzv.českou cestou (malá privatizace, kupónovka), Zde by se mohlo ukázat, že když jde do tuhého, je pro strategického vlastníka bližší košile než kabát. A že jde ve VW do tuhého, víme od Dieselgate. A také by se konečně mohl pootočit pohled na roli Německa v české ekonomice, která je stále nezdravě vysoká. A tedy i oslabit vliv české €-lobby. Pokud je nervózní už i jeden z čelných eurofilů a propagátorů €, bývalý škodovkář Radek Špicar, tak se opravdu něco děje. Jinak si jen bokem všimněte, co je pro škodovky ve světě největším trhem. Čína.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…