Stěhování práce ze Škodovky do Německa: Středula je naštvaný a Zahradil potvrzuje, že to je vážné

05.10.2017 8:21

Volkswagen chce podle všeho omezit konkurenci ze strany sesterské značky Škoda. Píše o tom server Lidovky.cz. Část výroby se má přesunout do Německa, čímž by mohlo zaniknout až 2000 pracovních míst v Česku. Reakce na tuto zprávu na sebe nenechaly dlouho čekat.

Stěhování práce ze Škodovky do Německa: Středula je naštvaný a Zahradil potvrzuje, že to je vážné
Foto: Daniela Černá
Popisek: Josef Středula na sjezdu KOVO

Podle viceprezidenta Svazu průmyslu a dopravy České republiky Radka Špicara žije toto téma spíše v mediálním prostoru mimo koncern než reálně uvnitř Volkswagenu. „Škoda je perlou v koruně značek VW a její úspěch je úspěchem celého koncernu. Věřím, že takhle se na to dívá i současné vedení ve Wolfsburgu a nebude dělat nic, co by růst Škodovky ohrožovalo,“ řekl Špicar serveru Lidovky.cz.

Původní text ZDE

„Jestli se toto potvrdí, bude to celkem zásadní věc. Nejen ekonomicky, ale i politicky. Změní to zpětně pohled na tzv. stategické prodeje, které byly doposud mnohými ‚Pitharty‘ velebeny jako cosi vznešeného, čistého a lepšího ve srovnání s dodnes nespravedlivě týmiž ‚Pitharty‘ dehonestovanou tzv. českou cestou (malá privatizace, kupónovka),“ podotkl europoslanec za ODS Jan Zahradil.

„Zde by se mohlo ukázat, že když jde do tuhého, je pro strategického vlastníka bližší košile než kabát. A že jde ve VW do tuhého, víme od Dieselgate. A také by se konečně mohl pootočit pohled na roli Německa v české ekonomice, která je stále nezdravě vysoká. A tedy i oslabit vliv české €-lobby. Pokud je nervózní už i jeden z čelných eurofilů a propagátorů €, bývalý škodovkář Radek Špicar, tak se opravdu něco děje. Jinak si jen bokem všimněte, co je pro škodovky ve světě největším trhem. Čína,“ sdělil Zahradil.

„Škoda má nepoctivou výhodu? A na to přišli ve VW jak? Pohledem z okna z vysokého patra? Němci firmu zcela ovládají, řídí, rozhodují o ní a ještě prohlašují takové nesmysly a následně si celý hospodářský výsledek převedou domů a zaměstnancům platí zlomkové mzdy! Jde zde o víc!“ rozčílil se pak odborář Josef Středula.

Celý příspěvek Jana Zahradila:

Jestli se toto potvrdí, bude to celkem zásadní věc. Nejen ekonomicky, ale i politicky. Změní to zpětně pohled na tzv.stategické prodeje, které byly doposud mnohými "Pitharty" velebeny jako cosi vznešeného, čistého a lepšího ve srovnání s dodnes nespravedlivě týmiž "Pitharty" dehonestovanou tzv.českou cestou (malá privatizace, kupónovka), Zde by se mohlo ukázat, že když jde do tuhého, je pro strategického vlastníka bližší košile než kabát. A že jde ve VW do tuhého, víme od Dieselgate. A také by se konečně mohl pootočit pohled na roli Německa v české ekonomice, která je stále nezdravě vysoká. A tedy i oslabit vliv české €-lobby. Pokud je nervózní už i jeden z čelných eurofilů a propagátorů €, bývalý škodovkář Radek Špicar, tak se opravdu něco děje. Jinak si jen bokem všimněte, co je pro škodovky ve světě největším trhem. Čína.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úplně jinak. Reforma „slovenské ČT“ tak, jak se o ní nepíše

12:53 Úplně jinak. Reforma „slovenské ČT“ tak, jak se o ní nepíše

Na Slovensku je rušno kolem veřejnoprávních médií. „Největší likvidátoři svobody slova se dnes pasuj…