V Praze už se nepohnete? Nápad Hřibovy radnice, který je prý úplně mimo

01.08.2020 8:35

Bývalý starosta městské části Praha 3 Alexander Bellu (ODS) se domnívá, že zdražování kupónů na MHD tak, jak to plánuje město, není správnou cestou. Obává se totiž, že zdražení jízdného může vyhnat lidi do aut. Uvedl to v rozhovoru pro Flowee.cz.

V Praze už se nepohnete? Nápad Hřibovy radnice, který je prý úplně mimo
Foto: Hans Štembera
Popisek: Alexander Bellu

Anketa

Které z menších stran byste hodili svůj hlas?

5%
5%
hlasovalo: 2131 lidí
Bellu se domnívá, že Praze chybí dlouhodobý koncepční plán, a to nejen v rozvoji MHD, ale celkově. Jeho ODS byla v době, kdy se hlasovalo o zlevňování kupónů na dnešních 3650 korun, proti. Bellu sám s dotovaným jízdným nesouhlasí, protože podle jeho slov si Pražané a rodiny na něco zvyknou a když pak přijde zásadní změna, biti na tom budou zase jen a jen obyvatelé Prahy. 

Současný návrh radního pro dopravu Adama Scheinherra ohledně navýšení částky o 365 korun ročně, je podle Bellu spíše marketingovým tahem vymyšleným od stolu. „Může se tak stát, že v příštích letech radní přistoupí k většímu zdražování, protože jim tato líbivá částka nebude stačit. Souhlasím s tím, že máme jednu z nejlepších sítí MHD na světě, a na druhou stranu taky jednu z nejlevnějších. Na rozvoj a udržitelnost infrastruktury jsou peníze potřeba. Na druhou stranu musím opět zopakovat, že bych od vedení města čekal, že bude mít dlouhodobý koncepční plán i s potenciálním navýšením cen jízdného, a ten plán představí Pražanům, aby se na něj mohli připravit,“ poznamenal.

Zároveň se svěřil s obavou, že by lidé po zdražení jízdenek MHD mohli zase přesednout do aut. „Vzhledem k tomu, že silniční infrastruktura v Praze má k dokonalosti opravdu daleko, je možné, že by to vedlo k tvorbě delších kolon a k celkovému zhoršení situace v Praze,“ řekl.

Závěrem se vyjádřil i k tomu, že Praha zvažuje novou vizuální podobu tramvají. Podle Bellu však investice do brandingu není něco, co by nepočkalo rok nebo klidně celé volební období. „Je to až jedna z posledních položek, které reálně Prahu trápí a ovlivňují spokojený život lidí v Praze. Když už k tomu ale přistoupíme, tak postupné řešení, kdy se začnou nově brandovat jen nové tramvaje, je jedinou rozumnou variantou,“ uzavřel.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Blanárova schůzku se „zakázanými“ médii. Co padlo za dveřmi? Analytik zná odpověď

5:00 Blanárova schůzku se „zakázanými“ médii. Co padlo za dveřmi? Analytik zná odpověď

TÝDEN V MÉDIÍCH Petr Fiala neměl žádné kmotry v pozadí, nikdo mu zadarmo nic nedal a musel se adapto…