„Protože se memorandum jevilo v minulém období jako nedostatečná záruka stability financování v čase, navrhuje se přistoupit k uzavření smlouvy mezi státem a kraji, ve které by byla pravidla spolufinancování nastavena,“ uvedlo v předkládací zprávě ministerstvo dopravy. Jeho prostřednictvím bude stát krajům peníze na spolufinancování železnice posílat.
Soukromí železniční dopravci ministerskému návrhu vyčítají, že současně s přiznáním státního příspěvku nezavazuje kraje, aby vyhlašovaly výběrová řízení na dopravce, kteří by měli tyto tratě obsluhovat. „Stát jako dobrý hospodář musí určit, jak mají kraje nakládat s prostředky daňových poplatníků při objednávání dotovaných regionálních spojů. Jedinou cestou jsou transparentní výběrová řízení, která prokazatelně vedou k úspoře dotací o 20 až 30 procent a k vyšší kvalitě pro občany,“ uvedl dnes majitel společnosti RegioJet provozující železniční i autobusovou dopravu Radim Jančura.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
Šmírování
Je evidentní, že se EU snaží prosadit to šmírovaná lidí za každou cenu. Zajímá mě, kdo za tím stojí a proč to pořád řeší, když co vím, je většina členských států proti? Nebo vy jste snad pro?
Další články z rubriky
16:18 Proč evropa zbrojí? Strach z Ruska není důvod. Expertka píše o strachu a zoufalství
Evropské státy vstupují do zbrojní horečky nikoli proto, že by se obávaly bezprostředního útoku Rusk…
- 13:14 Letenky za 340 000 Kč pro dva poslance vyneseny ven
- 11:37 Proč najednou Američané chtějí mír. Třaskavá česká akce o Ukrajině
- 9:54 Zatímco kavárna vrčí na Kubu, z ODS přilétla další bomba
- 4:44 Všimli jste si: 100 Kč za bramborák? Vánoční nálada zhořkla
- 19:39 Přes protikorupční NABU vládne Západ Ukrajině. Profesor otevřeně




