„Protože se memorandum jevilo v minulém období jako nedostatečná záruka stability financování v čase, navrhuje se přistoupit k uzavření smlouvy mezi státem a kraji, ve které by byla pravidla spolufinancování nastavena,“ uvedlo v předkládací zprávě ministerstvo dopravy. Jeho prostřednictvím bude stát krajům peníze na spolufinancování železnice posílat.
Soukromí železniční dopravci ministerskému návrhu vyčítají, že současně s přiznáním státního příspěvku nezavazuje kraje, aby vyhlašovaly výběrová řízení na dopravce, kteří by měli tyto tratě obsluhovat. „Stát jako dobrý hospodář musí určit, jak mají kraje nakládat s prostředky daňových poplatníků při objednávání dotovaných regionálních spojů. Jedinou cestou jsou transparentní výběrová řízení, která prokazatelně vedou k úspoře dotací o 20 až 30 procent a k vyšší kvalitě pro občany,“ uvedl dnes majitel společnosti RegioJet provozující železniční i autobusovou dopravu Radim Jančura.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
Slibujete bránit návrhům EU, které poškozují naši ekonomiku
Co jste teda udělal pro zrušení Green Dealu nebo emisních povolenek? Nebo si nemyslíte, že to poškodí naši ekonomiku a lidi?
Další články z rubriky
5:00 Publicista Souček: Uhelné elektrárny končí, Green Deal nás porazí
„Zprávám o energetice chybí kontext.“ Tak nazval svůj komentář pro ParlamentníListy.cz publicista Př…
- 17:12 „K*koti, pazdráti, idi*ti.“ Sprostý Wollner na veřejné akci u Havla
- 12:45 „Najdou mezeru.“ Starosta a expolicista tuší další kroky proti Babišovi
- 9:32 Šmírování lidí „dobrovolně“? Hrozí jiný scénář, varuje analytik
- 15:20 Válka je zlo! Zemřel asi poslední účastník Pražského povstání
- 21:30 Sjezd PRO: Zeman rozsekal Fialu a vysmál se „inteligentním“ novinářům




