Zavírači se mohou radovat, Škodovka s Toyotou zastavují výrobu. Ale kvůli nim to není

19.03.2021 19:00

Automobilky výrazně omezují výrobu. Nejsou prý polovodiče a čipy z USA a může za to zima v Texasu. Na Kolínsku v Toyotě klesla za poslední rok výroba údajně o desítky procent. Podobně jsou na tom i ve Škodovce. Vypadá to, že se pomalu začíná plnit sen všech zavíračů průmyslu a omezovačů výroby... Jak dlouho to ale vydrží ekonomika?

Zavírači se mohou radovat, Škodovka s Toyotou zastavují výrobu. Ale kvůli nim to není
Foto: skoda-auto.cz
Popisek: Škoda - logo
reklama

Anketa

Bojíte se vakcíny AstraZeneca?

82%
18%
hlasovalo: 13326 lidí

Různá uskupení, jako je třeba v Česku působící Iniciativa Sníh nebo její britská odrůda Zero Covid, jež má své podporovatele i v Česku, se snaží ze všech sil prosadit různá omezování výroby průmyslových podniků, s cílem zamezit šíření koronaviru.

Iniciativa Sníh například na svých stránkách doslova uvádí, že krátký intenzivní lockdown je možná nepříjemný a nepopulární, ale zároveň nutný. „Prosazujeme minimalizaci šíření viru jako nejlepší cestu k ochraně životů i ekonomiky a návrat k běžnému životu,“ uvádí.

Britská skupina Zero Covid na svých stránkách píše: „Spojené království se musí snažit eliminovat Covid-19. K tomu musí zavřít nebezpečná pracoviště, podporovat izolaci a spustit testování a trasování ve veřejném sektoru.“ Požadavky na omezení průmyslu se také často ozývají ze sociálních sítí, vláda však k uzavření průmyslu sáhnout zatím nehodlá.

Nyní to vypadá, že k omezování provozu továren začíná docházet tak jako tak.

Automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic  z Kolína totiž již od pondělí zastavuje na čtrnáct dní výrobu automobilů. Důvodem je prý nedostatek polovodičů a čipů z USA, které jsou nezbytné při konstrukci vozů. Stejné problémy má třeba i Škoda Auto, která již výrobu omezuje.

„Situaci zavinily nepříznivé povětrnostní podmínky v Severní Americe,“ prohlásil možná trochu překapivě mluvčí firmy Tomáš Paroubek. Za jakých podmínek budou zaměstnanci nadcházející dva týdny doma, Paroubek nedoplnil. Toyota Motor Manufacturing zastavila své výrobní linky již jednou, před rokem, a to kvůli špatnému vývoji pandemie koronaviru.

Společnost je jedním z největších českých exportérů a největší zaměstnavatel na Kolínsku. Podle Sdružení automobilového průmyslu klesla v loňském roce výroba aut v kolínské automobilce o 26,4 procenta na 147.865 aut.

Podobně špatně je na tom i mladoboleslavská Škoda Auto. „Situaci zhoršily v únoru i sněhové bouře v Texasu, kde tamní velcí výrobci čipů museli zastavit nebo omezit produkci. Z tohoto důvodu nelze vyloučit další přizpůsobování výroby. V závislosti na nové situaci v oblasti zásobování učiní společnost Škoda Auto vše, aby udržela stávající výrobu a po obnovení dodávek dokompletovala hotové vozy,“ řekla mluvčí Škody Martina Gillichová.

A problém se týká nejen automobilek, ale i výrobců elektroniky.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: AZy

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Svět potřebuje Hitlera, vzkázal Izraeli korespondent CNN. Vyletěl a je šťastný

14:50 Svět potřebuje Hitlera, vzkázal Izraeli korespondent CNN. Vyletěl a je šťastný

Pákistánský novinář Adeel Raja má ohledně izraelsko-palestinského konfliktu jasno. „Dnešní svět potř…