V tomto mezidobí, kdy se čeká na konstituování nové vlády, má dnes projednat ještě stávající vláda materiál Ministerstva dopravy „Vyhodnocení účinnosti Dopravní politiky ČR pro období 2014–2020 s výhledem do roku 2050“. Ministerstvo jej připravilo v tichosti, bez obvyklého připomínkového řízení. I když jde o téma, které by si jistě zasloužilo důkladnou diskusi.
Plnění materiálu není z pozice ministerstva těžké hodnotit pozitivně, už vzhledem k tomu, že Dopravní politika ČR je textem o velké úrovni obecnosti, přičemž často jsme zde postrádali návrh konkrétního postupu a jasné termínování.
Postup v realizaci Dopravní politiky ČR nicméně obsahuje významné pozitivní prvky, které oceňuje i Hospodářská komora ČR. Patří sem například nové vydání Dopravních sektorových strategií, které obsahuje žádoucí příklon ke kategorizaci priorit ve výstavbě dopravní infrastruktury namísto dřívějšího pasivního přizpůsobování situaci v přípravě staveb. V době působení stávající vlády i současného ministra došlo po víceleté stagnaci k odbrždění přípravy a výstavby dalších úseků dálniční sítě, i když výsledky v reálném zprovoznění jsou zatím pochopitelně více než skrovné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV