Stroj ruské společnosti Aeroflot, ve kterém bylo 173 cestujících, vyjel před dvěma dny z přistávací dráhy na kaliningradském letišti Chabrovo a zlomil si podvozek. Správa letiště nebyla schopna poškozený stroj sama odstranit, uzavřela letiště na neurčito a požádala o pomoc ministerstvo pro mimořádné situace. Přitom na vybavených letištích trvá taková operace 40 minut až tři hodiny. Ještě horší je, že lidem nikdo nepomohl, ani posádka letadla ani personál letiště. Letecká společnost také nebyla schopna doručit lidem zavazadla na jejich adresy.
To je jen jeden z mnoha dalších důkazů toho, že Rusko má spoustu vnitřních problémů, od zaostalé dopravní infastruktury po mizerné zdravotnictví. Letecká doprava v této zemi není příliš bezpečná, což dokazují i statistiky Úřadu pro civilní letectví. Je pravdou, že tato země je v počtu obětí při leteckých neštěstích až na druhém místě za USA, jenomže takový údaj není vypovídající. V Americe létá více letadel a logicky také více cestujících. Přesnější je proto porovnání počtu bezpečně přepravených cestujících k počtu obětí a tato statistika vyznívá pro Rusko ve srovnání s USA nepříznivě. Tyto informace jsem našel na ruském webu http://www.rf-agency.ru/acn/stat_ru. „Lety civilních letadel v Rusku mají 2x větší pravděpodobnost, že skončí katastrofou než v Africe, a 13x větší než je světový průměr. Od roku 1953 měla letadla společnosti Aeroflot celkem 127 nehod, při kterých zahynulo 6895 lidí.“ Pravda, je to asi čtyři léta staré, ale aktuálnost tohoto sdělení trvá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV