Milan Křístek: Primátor Hudeček poskytuje záměrně manipulativní prohlášení a prokazuje neschopnost

30.09.2013 12:52 | Zprávy

Tiskové prohlášení Ing. Milana Křístka, odstupujícího generálního ředitele Dopravního podniku Praha, a.s.

Milan Křístek: Primátor Hudeček poskytuje záměrně manipulativní prohlášení a prokazuje neschopnost
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tomáš Hudeček

V souvislosti se záměrně manipulativními prohlášeními pana primátora Dr. Tomáše Hudečka a v závislosti na neschopnosti zástupců města poskytnout prostor pro racionální řešení problémů dopravního podniku si dovolím upozornit na následující okolnosti.

A. Nákup tramvají 15T

Na doporučení předsedy dozorčí rady a radního pro dopravu Jiřího Pařízka zpracovala advokátní kancelář Řanda Havel Legal komplexní posudek na formální stránku výběrové řízení z roku 2006, následnou smlouvu a její dodatky, včetně reálných dopadů jednostranného vypovězení smlouvy. Z posudku jednoznačně vyplývá, že jednostranné vypovězení smlouvy by znamenalo několikamiliardovou sankci pro odběratele a v konečném důsledku trestněprávní odpovědnost managementu společnosti. Je evidentní, že o tomto posudku předseda dozorčí rady neinformoval vedení města ani své kolegy z TOP 09.

Vedení města zároveň odmítlo připravit tzv. ovládací smlouvu, tedy převést případnou pokutu z jednostranné výpovědi smlouvy se Škodou Transportation na město. S dodavatelem ovšem nejednal pouze dopravní podnik jako jedna z oprávněných smluvních stran, ale přímo i primátor Tomáš Hudeček, náměstek Jiří Vávra, radní Jiří Pařízek či jejich pověřenci. Drtivá většina výsledků těchto jednání je managementu dopravního podniku neznámá.

Přesně podle rozhodnutí Rady hl. města Prahy a v návaznosti na důsledné využívání stávající smlouvy - tedy nepřebíraní tramvají byť jen s drobnými závadami - probíhala s dodavatelem pravidelná jednání o úpravách kontraktu (29.5, 6.6, 12.6, 19.6, 13.8. t.r.). Dodavatel byl připraven jednat zejména o zavedení klimatizace do vozů zdarma, odložení splátek z roku 2018 o 2 roky, rozložení dodávek v letech 2015 až 2018 či o modifikaci již dodaných tramvají ze 3 na 2 a 4 články. Kombinace těchto faktorů znamená podstatnou úsporu investičních prostředků, ovšem za předpokladu, že dopravní podnik a hlavní město chtějí zkvalitnit vozový park. Populistické názory primátora Hudečka, však realistická řešení znemožňují. Politická reprezentace navíc sama odmítá nést přímou zodpovědnost za možné postihy při vypovězení smlouvy.

I když je investice do obnovy tramvajového parku od samého počátku velmi problematická kvůli finanční nerozvážnosti reprezentantů města v předchozích obdobích a dlouhodobému přebírání nepřipravených vozů, tak kontrakt rozhodně nemusí vést ke krachu dopravního podniku. K takové situaci může dojít zejména nekoncepčností a ekonomickým amatérismem politické reprezentace.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Milan Křístek

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Dezorganizace dopravy v Praze

12:26 Jiří Paroubek: Dezorganizace dopravy v Praze

Život pražského občana, zj. Prahy 5, bude významně ztrpčován v létě uzavírkami některých klíčových k…